امام جمعه میامی با تأكيد بر اينكه مسلمانان هرگز تن به ذلت نخواهند داد، گفت: روز قدس؛ نماد بزرگ وحدت اسلامي است.
کد خبر: ۸۵۳۸۰۱۷
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی، حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور در جلسه هماهنگی برنامه های روز قدس در دفتر امام جمعه میامی روز قدس را یکی از ماندگارترین میراث امام راحل(ره)دانست و اظهار داشت: امام و رهبری همیشه تاکید داشته و دارند که فلسطین پاره تن اسلام است و در راس امور اسلام و مسلمین قرار دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های دینی ما که در واقع اوج آموزه های دینی و اسلامی را در خود گنجانده است؛ نرفتن زیر بار ظلم و ستم است و مسلمانان همیشه یار و یاور مظلومان باشند.

امام جمعه میامی تصریح کرد: فلسفه بسیاری از عبادات فردی به خاطر عبادات اجتماعی است و خیلی از این عبادت ها رخ می دهد تا انسان در مراحل اجتماعی حضور پیدا کند و دفاع از حق مظلومان یک عبادت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی فلسطین را اوج مظلومیت دانست و خاطرنشان کرد: اسرائیل و رژیم غاصب صهیونیستی ام الفساد و غده سرطانی در جهان محسوب می شوند.

امام جمعه میامی تأکید کرد: روز قدس فرصتی طلایی و استثنایی برای نظام جمهوری اسلامی ایران و نقطه عطف در عرصه های بین المللی و جهانی در جهت حمایت از ملت های مظلوم در سطح جهان است.

صفایی پور به ابتکار حضرت امام خميني (ره) در خصوص معرفی جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس اشاره کرد و افزود: اگر حمایت مسلمانان در روز قدس از مردم فلسطین و بیت المقدس و مبارزه با اسرائیل نبود مردم مظلوم غزه نمی توانستند با کمبود سلاح در برابر تسلیحات پیشرفته اسرائیل ایستادگی کنند.

وی گفت: با این تدبیر حضرت امام(ره)دنیا متوجه فلسطین شد و همین حمایت های مردمی از ایران آغاز شد و در جای جای جهان این امر صورت می گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی در ادامه به جنایات آل سعود در یمن اشاره کرد و افزود: امروز آل سعود به عنوان بازیچه آمریکا و اسرائیل ماه ها است که مردم مظلوم یمن را به خاک و خون کشیده اند و در روزقدس در محکوم کردن اقدامات آل سعود نیز باید توجه شود.

راهپیمایی روز قدس روز جمعه ساعت11:30 از میدان بسیج به سمت مسجد جامع شهر میامی برگزار مي شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها