دبیر انجمن جودوی بسیج در گفتگو با بسیج:

قله کار پایگاه های استعدادیابی بسیج رسیدن به تیم ملی است

جعفر علی قادری با اشاره به فعالیت 6 پایگاه استعدادیابی بسیج در رشته جودو در کشور گفت: قله کار پایگاه های استعدادیابی بسیج رسیدن به تیم ملی است.
کد خبر: ۸۵۳۷۹۲۵
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

عفر علی قادری دبیر انجمن جودوی بسیج در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: فعالیت های انجمن جودو در دو بخش تنظیم شده که بر اساس برنامه هایی که برای هر کدام از این بخش ها در نظر گرفته شده است در طول سال اجرایی می شود. یکی از حوزه ها، حوزه ورزش قهرمانی است. در این حضور بارزترین فعالیت ما حضور تیم باشگاه مقاومت در لیگ آیندهسازان جودو است که موفقیت های چشمگیری را به همراه داشته است که دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی باشگاه مقاومت در سه فصل گذشته از جمله این افتخارات است.

قادری در ادامه با اشاره به مراحل انتخاب جودوکاران منتخب جهت عضویت در تیم مقاومت جهت حضور لیگ کشوری آینده سازان، اظهار داشت: امسال هم بر اساس استعدادهای موجود در بین بچه های بسیجی و از دل مسابقاتی که در طول سال برگزار می شود تیم را انتخاب می کنیم.المپیاد بسیج و لیگ برترین ها از جمله این مسابقات است. همچنین تعدادی دیگر را هم از بین بسیجیان فعال و 6 پایگاه های استعدادیابی جودو در سراسر کشور انتخاب می کنیم و می توان گفت که خروجی اصلی پایگاه ها را می توانیم در مسابقات لیگ آینده سازان و بعد در تیم ملی ببنیم.

 وی افزود:تیم منتخب در لیگ شرکت می کند و از تیم مقاومت تاکنون چندین جودوکار توانسته اند به تیم ملی راه پیدا کنند.در مسابقات جاری هم با توجه به قهرمانی تیم مقاومت بسیج در فصل گذشته، در مرحله مقدماتی شرکت نمی کنیم و به طور خودکار یکی از تیم های مرحله نهایی لیگ آینده سازان خواهیم بود.

دبیر انجمن جودوی بسیج حوزه دوم فعالیت های انجمن را برگزاری مسابقات مختلف بین ورزشکاران بسیجی عنوان کرد و گفت: در این بخش برگزاری المپیاد پایگاه های استعدادیابی بسیج که شهریورماه در زنجان برگزار می شود یکی از این برنامه ها است. در ادامه منتخبان المپیاد به لیگ برترین ها راه پیدا می کنند و در لیگ سه هفته با هم مبارزه می کنند. مسابقات جایزه بزرگ با همکاری فدراسیون دیگر فعالیت ما است. جودوکاران برتر لیگ بسیج به همراه ملی پوشان جودو در این رقابت شرکت می کنند.

قادری با بیان اینکه مسابقات جایزه بزرگ بهترین ویترین برای درخشش جودوکاران بسیجی است، خاطر نشان کرد: در این مسابقات مربیان تیم ملی ناظر هستند و هدف ما راه یابی استعدادهای بسیجی به تیم ملی است و در سال های اخیر چندین جودوکار بسیجی از دل همین مسابقات توانسته اند ملی پوش شوند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این مسابقات، برای اولین بار با موافقت ریاست سازمان ورزش بسیج، برگزاری مسابقات کاتا هم در برنامه های انجمن قرار گرفته است. هدفگذاری ما نیز است که کاتاروهای بسیجی را شناسایی و از این ظرفیت استفاده کنیم و در همین راستا توسعه و تقویت کاتا در سپاه های استانی و راه اندازی این رشته از برنامه های مدون انجمن جودو است.

دبیر انجمن جودو تاکید کرد: به عنوان مربی تیم ملی کاتا با توجه به استعدادی که در بین کاتاروهای بسیجی وجود دارد، خوشبین هستم که 90 درصد ترکیب تیم ملی را می توانند بچه های بسیجی تشکیل دهند. همچنین در حال رایزنی با فدراسیون هستیم که تیم کاتای بسیج را به عنوان نماینده ایران به مسابقات بین المللی اعزام کنیم.

قادری در ادامه با اشاره به برنامه های آموزشی انجمن جودو در سال جاری خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت مقوله آموزش، برگزاری دوره های آموزشی از اهداف اصلی انجمن است و امسال نیز قرار است با توجه به نیازسنجی که از سپاه های استانی انجام دهیم، یکی از دوره های مربیگری یا داوری را برگزار کنیم.

دبیر انجمن جودوی بسیج در پایان با درباره برنامه های فرهنگی این انجمن برای ورزشکاران اظهار داشت: در مناسبت های مختلف مانند راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس، جودوکاران بسیجی حضور فعالی دارند و همچنین با همکاری اداره فرهنگی سازمان ورزش بسیج در حاشیه رقابت هایی که برگزار می کنیم، علاوه بر نماز جماعت، مسابقات فرهنگی هم بین شرکت کنندگان انجام می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار