یادداشت/ این قهرمانان مظلوم

رشته‌هايي مانند تيراندازي هم كه جزو رشته‌هاي پرمدال در اين مسابقات است حمايت‌هاي ويژه‌اي مي‌طلبند تا در ريو و مسابقات پيش رو براي كشورمان بيشتر از قبل افتخارآفرين شوند و مانند امروز مظلومانه و با محدوديت امكانات به مسابقات اعزام نشوند.
کد خبر: ۸۵۳۷۹۲۲
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج،«تيم‌هاي ديگر بايد خجالت بكشند، وقتي ما مدال مي‌گيريم!» اين اعتراف تلخ سرمربي تيم‌ملي تيراندازي است، شاگردان او كه با كمترين امكانات و اردو آماده مسابقات دانشجويان جهان شده‌اند، در اين مسابقات در حال درو كردن مدال‌ها هستند و تا امروز بيشترين مدال را براي كاروان ايران در كره‌جنوبي به دست آورده‌اند. البته اين اولين بار نيست كه ملي‌پوشان تيراندازي ايران به خصوص بانوان در مسابقات بين‌المللي درخشان ظاهر مي‌شوند و بيشترين مدال را براي كشورمان كسب مي‌كنند. نمونه آن بازي‌هاي آسيايي سال گذشته بود كه ملي‌پوشان تيراندازي آنجا هم چراغ اول را روشن كردند و توانستند اولين مدال‌هاي كاروان ايران را در اينچئون به نام خودشان ثبت كنند. همه اين موفقيت‌ها در شرايطي به دست مي‌آيد كه ورزشكاران اين رشته ورزشي در شرايطي در سال‌هاي اخير آماده رقابت در مسابقات‌ آسيايي و جهاني شده‌اند كه زير شديدترين فشارها از لحاظ امكانات تمريني قرار داشته‌اند و با توجه به مشكلات اقتصادي و تحريم با حداقل امكانات لازم تمرين كرده‌اند و با توجه به تأمين نشدن بودجه توسط وزارت ورزش در برخي مواقع حتي فشنگ هم براي تمرين كردن ندارند و به اصطلاح خودشان خشك تمرين مي‌كنند. البته اين تنها مصيبت آنها نبوده و لغو اعزام‌ها به مسابقات كسب سهميه المپيك آن هم به خاطر بي‌پولي از ديگر مصيبت‌هايي است كه اين رشته ورزشي با آن درگير است و اين مشكلات به‌رغم مصاحبه‌هاي مختلف ملي‌پوشان و رئيس فدراسيون تيراندازي مبني بر اينكه به داد اين رشته برسيد، همچنان ادامه دارد و قدمي براي بهتر شدن وضعيت تمريني و اردويي و همچنين فراهم شدن بودجه جهت اعزام تيم به مسابقات كسب سهميه برداشته نشده است. 
در اين شرايط و با اين حجم ازمشكلات، ملي‌پوشان تيراندازي همچنان وقتي به مسابقات مختلف مي‌روند افتخارآفرين مي‌شوند و مدال‌هاي رنگارنگ كسب مي‌كنند، موضوعي كه قابل تقدير است و نشان از توان و استعداد بالاي ورزشكاران كشورمان دارد كه با وجود كمبودهاي زيادي كه براي آماده شدن براي مسابقات دارند، در رقابت‌هاي خارجي كه شركت مي‌كنند، باز هم برتر از حريفانشان كه در بهترين شرايط آماده مسابقات مي‌شوند، هستند و با غلبه بر آنها براي ايران مدال كسب مي‌كنند. در اين شرايط بديهي است كه مسئولان بايد  نگاه ويژه‌اي به رشته تيراندازي و ساير رشته‌هاي مدال‌آور داشته باشند و چتر حمايتي‌شان را بر سر اين رشته‌ها بيشتر از گذشته كنند. در اين مقال بحث بر سر تنها رشته تيراندازي نيست و ملي‌پوشان رشته‌هاي ديگر ورزشي هم با چنين مشكلاتي روبه‌رو هستند و در وضعيت سختي و در حالي كه انواع و اقسام مشكلات بر سرشان آوار است، خودشان را براي شركت در مسابقات آماده مي‌كنند. 
با وجود كاستي‌هاي زيادي كه از نظر مالي و معنوي برابر ملي‌پوشان كشورمان وجود دارد، آنها در همين شرايط هم در ميادين بين‌المللي كم نمي‌گذارند و تا امروز توانسته‌اند افتخارات زيادي را براي كشورمان به ارمغان بياورند. به دست آمدن اين افتخارات در حالي كه تيم‌هاي ملي رشته‌هاي مختلف در وضعيت بغرنج خودشان را آماده مي‌كنند، نشان مي‌دهد كه در صورت ايجاد يك شرايط مناسب، اين موفقيت‌ها مي‌تواند چند برابر شود. به همين خاطر بايد قدر اين استعدادها و ظرفيت‌هايي را كه در ورزش كشور وجود دارد،  بيشتر از اين دانست و مسئولان به جاي گرفتن عكس يادگاري پاي سكوها و دادن وعده‌هايي كه عملي نمي‌شود، شرايط تمريني و اردويي بهتري را براي آنها مهيا كنند. به خصوص اينكه امسال، سال قبل المپيك و سال مهمي براي كسب سهميه المپيك كه تابستان آينده در ريو برگزار مي‌شود است. رشته‌هايي مانند تيراندازي هم كه جزو رشته‌هاي پرمدال در اين مسابقات است حمايت‌هاي ويژه‌اي مي‌طلبند تا در ريو و مسابقات پيش رو براي كشورمان بيشتر از قبل افتخارآفرين شوند و مانند امروز مظلومانه و با محدوديت امكانات به مسابقات اعزام نشوند تا وقتي افتخار كسب مي‌كنند مربي‌شان با كنايه بگويد: «كشورهاي ديگر بايد از مدال گرفتن ما خجالت بكشند.»
ارسال نظرات
آخرین اخبار