معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات ۶۵۰ میلیارد تومان برای کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه زیرساخت‌ها در نظر گرفته است.
کد خبر: ۸۵۳۷۹۰۳
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

به گزارش  خبرگزاری بسیج ، مرتضی براری در جلسه شورای راهبری، سیاستگذاری و هماهنگی استان بوشهر با بیان اینکه وزارت ارتباطات در زمینه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی تاکنون به خوبی انجام وظیفه کرده است، اظهار کرد: لازم است از زیرساخت‌هایی که فراهم شده برای ارتقای بهره‌وری و افزایش رفاه مردم برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: برنامه سال جاری حضور حداکثری بخش خصوصی در توسعه خدمات، اشتغال و تولید محتواست.

او با تاکید بر اینکه به دنبال کاستن از نگاه دولتی به این بخش هستیم، گفت: وزارت ارتباطات 650 میلیارد تومان برای کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه زیرساخت‌ها در نظر گرفته و هرگونه سرمایه‌گذاری که موجب توسعه زیرساخت‌ها و افزایش کیفیت خدمات و نهایتا کاهش شکاف دیجیتالی شود، مورد تایید است.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات به توسعه خدمات الکترونیکی اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از 10 پروژه با سرمایه بخش خصوصی در استان‌ها عملیاتی شد.

براری خواستار ارائه بسته توسعه‌ای استان‌‌‌‌ها در زمینه زیرساخت‌ها، مناطق ویژه، روستاها، خدمات و اشتغال شد و اظهار داشت: این بسته برنامه راه سال 94 خواهد بود.

وی افزود: سیاست وزارت ارتباطات برقراری ارتباط اینترنتی در تمام روستاهای بالای 30 خانوار، تلفن خانگی در روستاهای بالای 20 خانوار و تک ارتباط تلفنی برای روستاهای زیر 20 خانوار شود که از طریق طرح USO در سراسر کشور دنبال می‌شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای زیرساخت‌های خوبی است،  اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه تجارت الکترونیکی بیشترین ضریب نفوذ را در جنوب کشور دارد و دارای رتبه سوم کشوری است.

ارسال نظرات