خبرهای داغ:
شاه امیریان
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:
رحیم زارع، پرهیز از انتخاب فردی زاویه دار و از عناصر فتنه بعنوان سکاندار استان پهناور فارس را از وزرات کشور خواستار شد.
کد خبر: ۸۵۳۷۸۶۷
|
۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، در پی استعفای استاندار فارس و انتخاب استاندار جدید، گزینه های احتمالی بسیاری پیش روی وزارت کشور قرار گرفته است.

به گزارش حرف رسا، رحیم زارع نماینده مردم شهرستانهای بوانات، آباده و خرمبید در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید دوباره بر نظر مجمع نمایندگان فارس در خصوص انتخاب استاندار، پرهیز از انتخاب فردی زاویه دار و از عناصر فتنه بعنوان سکاندار استان پهناور فارس را از وزرات کشور خواستار شد.

زارع افزود: فارس مهد تمدن است با پیشینه تاریخی اسلامی ایرانی قوی، و تنها استانی است در کشور که مقام معظم رهبری در خصوص فارس فرمودند «فارس بر قله است» پس وزارت کشور نیز باید این را سرلوحه کار خویش قرار دهد و استانداری انتخاب کند که از عناصر فتنه و افراد زاویه دار نباشد.

نماینده مردم بوانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رای بالای مردم فارس به رئیس جمهور محترم کشور، دقت در انتخاب استاندار را حق مردم فارس عنوان کرد و بی توجهی به این مهم را نیز ظلم در حق مردم فارس دانست و گفت: استان فارس 15 هزار شهید تقدیم این انقلاب و نظام کرده و ما اجازه نخواهیم داد با انتخاب استاندار که با عقاید و آرمانهای این مردم مبارزه شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سیاسی محض بودن استاندار بدرد ما نمی خورد، این استان استانداری می خواهد که فضای کسب و کار را رونق بخشد، تولید ما تقریبا 30 درصد فعال است و باید به این مهم بیندیشد و کشاورزی ما را در این استان از سنتی تغییر دهد تا استان رونق بگیرد.

رئیس فراکسیون 1404 مجلس همچنین به افراد پیشنهادی مجمع نمایندگان فارس برای تصدی استانداری فارس اشاره کرد و اظهار داشت: حال که مجمع نمایندگان و نماینده ولی فقیه در استان دست دولت را باز گذاشته، دولت هم از همین گزینه ها و گزینه های دیگر بومی و بدور از حاشیه انتخاب کند قحط الرجال که نیست.

رحیم زارع افزود: از دولت انتظار می رود همانطور که نمایندگان در همه حوزه ها با دولت همکاری داشته اند خصوصا در حوزه هسته ای که با تایید مقام معظم رهبری نمایندگان نیز حمایت کردند در سال همدلی و همزبانی دولت حسن نیت خود را نشان دهد و استانداری معتدل و در شان مردم این استان برگزیند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس به بیداری مردم استان و تاریخ این مردم در گذشته اشاره کرد و گفت: مردم فارس در گذشته نشان داده اند که اگر به آنها توهین شود و استانداری در شان این مردم انتخاب نشود درب استانداری را قفل زده اند و دولت مراقب باشد که این ماجرا باز تکرار نشود.

نماینده مردم شهرستانهای آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی ترجمه شعار دولت را در انتخاب استاندار برشمرد و بیان داشت: امروز باید شعارهای تدبیر و امید و  اعتدال در استان فارس ترجمه شود و انتظار این است که استاندار انتخابی دولت از عناصر فتنه و از عناصر معلوم الحال نباشد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها