حجت الاسلام رضی در جمع خانواده های پاسدار بهاباد:

ماه رمضان بهترین فرصت برای اجرا و احیای امر به معروف و نهی از منکر است

به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان ضیافت افطاری پاسداران و خانواده های آنان با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و پاسداران ناحیه مقاومت بسیج سپاه بهاباد در محل سالن اجتماعات سپاه بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۷۸۶۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان ضیافت افطاری پاسداران و خانواده های آنان با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و پاسداران ناحیه مقاومت بسیج سپاه بهاباد در محل سالن اجتماعات سپاه بهاباد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید علی رضی بهابادی یکی از روحانیون حوزه علمیه قم در خصوص امر به معروف و نهی از منکر و نقش حجاب و عفاف در جامعه مطالبی بیان نمود.

حجت الاسلام رضی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای اجرا و احیای امر به معروف و نهی از منکر است گفت: امر به معروف و نهی از منکر شامل همه مسلمانان شده و یک نظارت عمومی و همگانی است که در همه زمان ها قابل اجراست.

این روحانی با اشاره به احیاء فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: این فریضه الهی بر همه آحاد مردم واجب است و به گونه ای نیست که فقط وابسته به نهاد و یا دستگاه خاصی باشد و همانگونه که  برپایی و اقامه نماز بر همه واجب شده، امر به معروف و نهی از منکر نیز در کنار نماز قرار گرفته است.

رضی همچنین به مسئله حجاب و عفاف در اسلام اشاره کرد و افزود: موضوع حجاب و عفاف به عنوان یک ارزش در جوامع اسلامی مورد توجه قرار گرفته است. واژه عفت در قرآن چهار بار مورد اشاره قرار گرفته است.

ایشان یکی از مهم‌ترین عوامل کمرنگ بودن آسیب‌های اجتماعی در کشورها و جوامع اسلامی را توجه به اصل مهم حجاب و عفاف عنوان کرد و افزود: توجه ویژه مردان و زنان مسلمان به امر حجاب و عفاف و رعایت آن در کنار حفظ حرمت و کرامت انسانی موجب کاهش نرخ آسیب‌های اجتماعی شده است. به گفته وی تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن این ارزش اسلامی به صورت شبانه‌روز به صورت‌های مختلف ادامه دارد.

وی نشانه ظاهری عفاف را حجاب و پوشش خواند و گفت: حجاب و پوشش نشانه عفت است و لازمه عفت پوشش است.

در پایان ضیافت افطاری برگزار و پاسداران به اتفاق خانواده های خود روزه خود را افطار کردند. 

 

ارسال نظرات