خبرهای داغ:
کارشناس امور زنان و خانواده گفت: معاون رئیس‌جمهور در بیانیه خود به چه کسی و از چه چیزی شکایت دارد؟ در حقیقت این بیانیه سرپوشی بر روی ناکارآمدی آنها در حوزه زنان است.
کد خبر: ۸۵۳۷۷۸۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

مریم ورزدار با اشاره به بیانیه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده پس از پیروزی اول تیم ملی والیبال کشورمان در مقابل آمریکا، گفت: بیانیه‌ای که بلافاصله بعد از طرح مطالبه حضور زنان در ورزشگاه از سوی معاون رئیس جمهور مطرح شده است آدم را یاد این می‌اندازد که در لفافه دفاع از حقوق زنان و رفع آسیب‌های حوزه زنان این بیانیه صادر شده است اما این یک فرافکنی است کسی که تا یک ماه گذشته مرتب به صورت جدی بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها را مطرح می‌کرد چه اتفاقی افتاده که هم اکنون رویکرد مطالبات او تغییر کرده و در حوزه آسیب‌های اجتماعی صحبت می‌کند آیا این سرپوشی به پیامدهای این مطالبه غیرکارشناسی نیست؟

وی ادامه داد: زنان جامعه ما معتقد هستند که اگر معاون امور زنان ریاست جمهوری دغدغه امور زنان را دارد پیگیر اموری مانند ازدواج، مشکلات حقوقی آنها، تسهیلات شغلی را پیگیری کند زمانیکه اینوگرافی تسهیلات شغلی تمام کشورها را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که کشور نروژ بالاترین آمار تسهیلات شغلی را برای زنان شاغل در نظر گرفته است در حالیکه آنها مدعی نیستند که خانواده برایشان اولویت اصلی است.

این استاد دانشگاه افزود: آیا بهتر نبود این وقتی که گذاشته شد برای حضور زنان در ورزشگاه، برای رفع و مقابله با آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان صرف می شد و در حقیقت اگر ما مدعی هستیم نباید به این کیفیت وارد بازار دغدغه‌های کاذب زنانه شویم.

ورزدار تصریح کرد: وقتی که مشاهده می‌کنیم متأسفانه در سیاست‌گذاری‌ها و موارد اجرایی در حوزه زنان مؤلفه‌های غربی در عمل پیاده می‌شود اما در حوزه نظر و اندیشه مدعی هستیم که مؤلفه‌های دینی مهم هستند و این دو با هم سازگاری ندارد اگر ما اسلام را به عنوان مبانی قوانین خود مطرح می‌کنیم چرا در حوزه عملکرد مسئولان به سراغ فرهنگ غربی می‌روند و آنچه را که آنها به عنوان مطالبه زنان یاد می‌کنند ما نیز در دامن آنها گرفتار می‌شویم.

وی افزود: در این بیانیه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از چه کسی و چه چیزی شکایت دارد؟ آیا از خود شکایت دارد؟ چرا که در حوزه زنان و بحث سیاست‌گذاری‌های کلان از سوی شورای فرهنگی اجتماعی زنان هیچ کمبودی نداریم و حتی می‌توانیم منشور جامع حقوق و تکالیف زنان را می‌توانیم به دنیا ارائه دهیم و اگر آن عملیاتی شود هیچ مشکلی در این حوزه باقی نمی‌ماند.

این استاد دانشگاه گفت: اینکه این بیانیه از طرف معاون رئیس جمهور در امور زنان مطرح می‌شود مشخص نیست از چه کسی شکایت دارند؟ چرا که دو سال است که مسئولیت این حوزه را بر عهده دارند و بهتر است بگویند در این مدت چه کار مفیدی برای زنان جامعه انجام داده شده است، گفته می‌شود در این دو سال بیشترین وقت معاونت را بیمه زنان خانه‌دار گرفته است در حالیکه این طرح تأیید شده و تصویب شده بود و برای اجرای این قانون چه تلاشی انجام شده است.

ورزدار افزود: برای سرپوش گذاشتن بر روی این موضوع مطالبه‌های کاذبی را مطرح می‌کنند که مشکلات اساسی فراموش شود زنان جامعه توقع دارند معاونت یک حرکت اساسی در این زمینه انجام دهد و این بیانیه یک بیانیه‌ای است که در راستای ناموفق بودن مطالبه خودشان منتظر کرده‌اند و می‌خواهند ذهن‌ها را منحرف کنند و ناکارآمدی مسئولان را نشان می‌دهد. اگر قرار است مطالبه‌های حاشیه‌ای را به عنوان متن مطرح کنند پس از چهار سال نیز شاهد اتفاق مثبتی در حوزه زنان نخواهیم بود.

ارسال نظرات