خبرهای داغ:
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت‌های علمی ایران دلیل حضور کشورهای غربی پای میز مذاکره است.
کد خبر: ۸۵۳۷۷۶۸
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از تاکستان، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در نخستین مجمع خیرین حامی علم و فناوری استان قزوین که صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن شهید سیاه‌پوش پارک علم و فناوری امام خمینی برگزارشد، با اشاره به ضرورت توسعه بیش ازپیش فعالیت‌های علمی در استان قزوین اظهار کرد: نباید سقف و نقطه توقف برای این اقدامات تصور کرد.

وی بیان کرد: دانشجویان و نیروهای نخبه جوان با توانایی و استعداد خود برای فعالیت و تلاش در عرصه‌های گوناگون علمی و تحقیقاتی علاوه براینکه بخش مهمی از ثروت ملی محسوب می‌شوند، می‌توانند در عرصه‌های مختلف تحقیقاتی وارد شده و اقدامات گسترده‌ای را در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در حال حاضر استان قزوین با بهره‌مندی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در مناطق و شهرهای مختلف خود یکی از بهترین و مطلوب‌ترین زیرساخت‌ها و امکانات تولید علم را در اختیار دارد.

رحمانی ادامه داد: استان قزوین در گذشته  بسیاری از مراحل و حوزه‌های حساس اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کرده و موجب رشد و توسعه کشور شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط جغرافیایی خاص و برجسته استان قزوین اعم از نزدیکی به پایتخت، دارا بودن از زیرساخت‌های اقلیمی گسترده، تعداد زیادی از فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی، صنعتی و اقتصادی در این استان انجام شده است، اضافه کرد: توسعه این امور نیازمند برنامه‌ریزی و توجه عموم مسئولان در دستگاه‌های اجرایی است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان قزوین در دوره‌های مختلف و حساس اجتماعی مهد پرورش نیروهای ارزشمندی برای جامعه بوده که گروهی از آن‌ها مانند شهید بابایی، رجایی و سید آزادگان برای نسل کنونی شناخته شدند و تعدادی دیگر مانند میرعماد در گذشته‌های دورتر زندگی می‌کردند.

رحمانی اضافه کرد: لازم است عموم نوجوانان و جوانان با هدف توسعه و ارتقای خدمات علمی و تلاش بیشتر برای حضور اثرگذار در محیط‌های آموزشی و پژوهشی اقدام کرده و بخشی از نیاز امروز و آینده جامعه را تأمین کنند.

رحمانی با اشاره به رشد برنامه‌ریزی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارائه امکانات و تأمین زیرساخت‌های علمی اظهار کرد: تلاش می‌شود در برنامه ششم توسعه از عرصه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی به خصوص پارک علم و فناوری و مراکز رشد واحدهای فناور که تولید علم دارند به نحو مطلوب‌تری حمایت شود.

وی بیان کرد: دلیل مذاکره نظام سلطه و کشورهای غربی با ما و تفاوت رفتاری که با دهه گذشته دارند رشد علمی و تحقیقاتی جمهوری اسلامی بوده است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: دانش دفاعی برای حفظ امنیت ملی کشور، دانش صلح‌آمیز هسته‌ای، دانش لیزر و کاربردهای آن، نانو فناوری، سلول‌های بنیادی، عرصه‌های گوناگون پزشکی، توانمندی‌های فضایی و بسیاری از امور دیگر که جمهوری اسلامی ایران دارای رتبه‌های برجسته در جهان است موجب شده جایگاه این کشور در مناظرات سیاسی تغییر کند.

 

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها