نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: فرزندان ما امروز در عرصه دیپلماسی در برابر کشورهای بزرگ و سازمان های بین المللی ایستاده اند و حداقل کاری که می توانیم برای آن ها انجام دهیم دعا برای موفقیتشان در شب های قدر است.
کد خبر: ۸۵۳۷۶۴۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از حوزه علمیه استان یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، شب گذشته در جلسه بنیاد فرهنگی امامت شعبه یزد که با حضور سه تن از اعضای شورا و مسئولین حوزه علمیه استان، در دفتر این بنیاد برگزار شد، اظهارداشت: یکی از مشکلات امروز جامعه ضعف مسائل اعتقادی و استدلالی پیرامون موضوعات دینی است.

نماینده ولی فقیه در یزد با تاکید بر ضرورت پرداختن به مسائل اعتقادی در منبرها، تصریح کرد: باید طلبه هایی تربیت شوند که بتوانند بر روی ریشه های اعتقادی افراد در سنین پایین کار کنند، چون خلاء در این زمینه بیش از پیش احساس می شود.

*لزوم سرمایه گذاری در تبیین مسائل اعتقادی
وی با بیان این که اهل تسنن در پرداختن به مسائل اعتقادی و استدلالی، سرمایه گذاری زیاد می کنند، اضافه کرد: متاسفانه ما در مسئله تثبیت اعتقاداتمان عملکرد خوبی نداشته ایم، باید این تغییر صورت گیرد و طلابی تربیت شوند که هم خطیب خوبی باشند و هم با قوی کردن ریشه اعتقادات خود، در پاسخگویی به سئوالات جوانان و نوجوانان خوب استدلال کنند نه اینکه به مدرک گرایی صرف محدود شویم.

*دعا برای تیم هسته ای
آیت الله ناصری همچنین با اشاره به اینکه تیم هسته ای ایران اکنون بیش از گذشته نیازمند دعای ملت ایران است، افزود: فرزندان ما امروز در عرصه دیپلماسی، در برابر کشورهای بزرگ جهانی و سازمان های بین المللی ایستاده اند و حداقل کاری که می توانیم برای آن ها انجام دهیم دعا برای موفقیتشان در شب های قدر است.

*لزوم ساخت مدرسه امامت در یزد
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم مدرسی، نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد نیز در این جلسه، خواستار جذب و اختصاص بودجه به منظور احداث مدرسه ای در شأن بنیاد فرهنگی امامت شد.

وی گفت: با توجه به اینکه شعبه مرکز کشور بنیاد فرهنگی امامت، در یزد واقع شده و از استان های همجوار هم برای تحصیل پیرامون مسائل امامت به استان یزد می آیند؛ بنابراین لزوم گسترش و ساخت مدرسه امامت احساس می شود.

برپایه این گزارش، در این جلسه، حجج اسلام والمسلمین معزالدینی، عضو شورای حوزه علمیه یزد، محمد شمس، مدیر حوزه استان، رحمانی، مشاور استاندار یزد در امور روحانیت، حجج الاسلام سید محمد حسینی، مدیر بنیاد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور در یزد، فیاضی، معاون آموزش حوزه استان، حسینی راد، معاون امور طلاب و دانش آموختگان و نجم الهدی، مدیر برنامه ریزی و نظارت و پشتیبانی حوزه علمیه استان نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات