خبرهای داغ:
مسئول سیاسی سپاه امام حسن مجتبی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج:
دکتر سیدکاظم حسینی بیان داشت: مشکل غربی ها با ایران فراتر از موضوع هسته ای است و مشکلات کشور را به موضوع تحریم ها گره نزنیم.
کد خبر: ۸۵۳۷۵۹۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
صبح امروز دکتر سیدکاظم حسینی مسئول سیاسی سپاه  ناحیه امام حسن مجتبی(ع) در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج با موضوع مذاکرات هسته ای عنوان کرد : در دنیا 4 علم وجود دارند که به علوم هفت دژ شهره اند: علوم هسته ای، فضایی، دیجیتال و ژنتیک که در این میان علم هسته ای سرآمد می باشد.

وی ادامه داد : در حال حاضر با داشتن 1 درصد از جمعیت دنیا، حدود 2 درصد از پیشرفت علمی دنیا را به خود اختصاص داده ایم در حالی که مطابق سند چشم انداز باید به عنوان قدرت علمی آسیای جنوب غرب محسوب شویم.

وی افزود : کشور های غربی با ایران اسلامی مسأله ندارند که قابل حل باشد بلکه مشکل دارند و ریشه های این مشکل در اقتدار و پیشرفت جمهوری اسلامی است که بدل به الگوی پیشرفت و مقاومت در منطقه شده است و لذا قصد دارند از تمامی پیشرفت های ما جلوگیری به عمل آورند.

حسینی خاطر نشان کرد: در سال های گذشته جمهوری اسلامی بالاترین همکاری ها را با آژانس داشته است در حالی که کشور های طرف مذاکره خود دارای بالاترین تعداد کلاهک های هسته ای هستند و همواره کشورهای غیرهمسو را به استفاده از آن تهدید می کنند در حالی که بمب هسته ای جمهوری اسلامی ایران محبت اهل بیت(ع)، شعار نه شرقی و نه غربی، عاشورا و ولایت پذیری مردم است و نیازی به بمب نداریم.

وی بی اعتمادی ایران به آمریکا و غرب را طولانی مدت و عمیق دانسته و متذکر شد : سرنگونی نهضت ملی شدن صنعت نفت، همکاری در زمینه آزادسازی گروگان های امریکایی و غربی در لبنان، همکاری در حل و فصل بحران افغانستان، تحریم های متعدد پس از توافق لوزان و  موارد بی شمار دیگر مواردی است که نشان می دهد نمی توان به این کشور اعتماد کرد.

حسینی یادآور شد : متأسفانه عده ای جریانی در داخل کلیه مشکلات کشور را به موضوع تحریم ها گره زده اند در حالی که مقام معظم رهبری کلید حل مشکلات کشور را تکیه بر ظرفیت های داخلی دانسته اند و از همین رو سال جاری را هم دلی و همزبانی نامیده اند که به عنوان یک چراغ راه باید بدان توجه گردد در حالی که با ایجاد فضای دو قطبی در کشور قطعا همه متضرر می گردند هرچند نقد منصفانه باعث رشد و ترقی است و نباید به چشم دشمنی به آن نگریست.

وی در ادامه به تشریح ویژگی های یک توافق خوب اشاره و عنوان کرد : لازم است عزت ملی، منافع ملی و پیشرفت کشور تضمین و حفظ گردد به علاوه حق هسته ای ایران به رسمیت شناخته شده و تحقیق و توسعه و غنی سازی متوقف نگردد. همچنین نیازهای صلح آمیز کشاورزی، پزشکی و .. تأمین گردد.

حسینی افزود : در کنار این شرایط، لازم است کلیه تحریم های پولی، بانکی و نفتی آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل به طور یکجا برداشته شود و این امکان وجود داشته باشد که در صورت عدم صداقت طرف مقابل امکان بازگشت برای ما وجود داشته باشد.

وی شفاف بودن مفاد توافق و متعارف بودن بازرسی ها را از دیگر اصول یک توافق خوب دانسته و خاطر نشان کرد : اماکن نظامی، دانشمندان و موشک ها خطوط قرمز ما هستند و نباید اجازه داد آن چه برای عراق و لیبی اتفاق افتاد برای ایران نیز اتفاق بیفتد و با جاسوسی اطلاعات نهانی ما نیز به دست کشورهای غربی بیفتد.

حسینی موارد اصلی اختلاف با 5+1 را بحث تحریم ها، بازرسی ها و تحقیق و توسعه عنوان و افزود : ممکن است هریک از حالات زیر در نتیجه مذاکرات اتفاق بیفتد : 1- حصول توافق با توجه به تمدید چند روزه مذاکرات. 2- تمدید مهلت مذاکرات با توجه به مباحث حل نشده. 3- خاتمه مذاکرات بدون حصول توافق.

وی در خاتمه یادآور شد : در طول 8 سال دفاع مقدس در مقابل 40 کشور قدرتمند با دستان خالی و با وجود شرایط تحریم ایستادگی کردیم. لذا در شرایط فعلی نیز اولا لازم است با تمام وجود از تیم مذاکره کننده دفاع و حمایت نماییم و ثانیا در مقابل تمام تهدیدات ایستادگی کنیم و اطمینان داشته باشیم که تحت هر شرایطی اگر بر مواضع به حق خویش دفاع کنیم پیروزی نهایی با ماست.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها