واليبال ايران با مديريت درست و بهره‌گيري از دانش روز دنيا راه رشد را در پيش گرفته اما حاشيه‌ها مي‌توانند تمام موفقيت‌ها و زحمات چندساله مديران و بازيكنان را به باد دهند.
کد خبر: ۸۵۳۷۴۰۴
|
۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
به گزارش خبرگزاري بسيج، تيم‌ملي واليبال كشورمان در گروهي روي پله سوم ايستاد و از راهيابي به مرحله نهايي رقابت‌هاي ليگ جهاني باز ماند كه بسياري از منتقدان قبل از شروع مسابقات معتقد بودند ايران شانسي براي حضور در مرحله بعدي ندارد و حتي به دسته دوم ليگ جهاني هم سقوط مي‌كند. 
درست بر خلاف اين تفكر شاگردان كواچ با انجام بازي‌هاي درخور توجه، به خصوص ديدارهايي كه ميزبان بودند تا بازي آخر شانس صعود داشتند و موفق شدند با جمع‌آوري امتيازهاي لازم خود را در دسته يك ليگ جهاني نگه دارند. بي‌‌ترديد چنين موفقيتي در برابر امريكا قهرمان ليگ جهاني، لهستان قهرمان جهان و روسيه قهرمان المپيك موفقيت كوچكي نيست و بي‌شك نيز نمي‌توان نقش سرمربي تيم‌ملي را در كسب آن انكار كرد اما گويا برخي تصور چنين موفقيتي را نداشتند حالا عدم صعود به مرحله بعد و برخي اشتباهات تاكتيكي را مستمسك قرار داده‌اند تا سرمربي تيم‌ملي را ناكارآمد و نابلد معرفي كنند.
جالب اينكه انتقادهاي خود را با ادبياتي كاملاً زشت و وقيح بيان مي‌كنند. ما نيز بر اين باوريم كه كواچ نقاط ضعفي دارد كه غيرقابل چشم‌پوشي است، او احساسي است، بعضاً هيجان‌زده مي‌شود و در برخي لحظات حساس نمي‌تواند به درستي تصميم بگيرد كه البته تمام اينها با گذشت يك سال از حضور او در واليبال ايران حالا تعديل شده و كمتر ديده مي‌شود. نبايد فراموش كنيم كه واليبال ايران با كواچ روي پله چهارم ليگ جهان قرار گرفت و مدال ارزشمند طلاي بازي‌هاي آسيايي را كسب كرد. اما چگونه است كه يك گزارشگر به خود جرئت مي‌دهد و مي‌گويد اگر برود باشگاهي موفق‌تر است يا اينكه عنوان فقط تمرين‌دهنده خوبي است و به راحتي موفقيت‌هاي كواچ در پروجاي ايتاليا و تيم‌ملي ايران را زير سؤال ببرد. نكته‌اي است كه حتماً فدراسيون واليبال و روابط عمومي آن بايد پاسخ مناسبي به آن بدهند. 
البته وقتي گزارش بازي‌هاي تيم‌ملي فقط مختص به دو نفر مي‌شود كه از قضا سرمربي تيم‌ملي مطابق سليقه آنها اقدام نمي‌كند طبيعي است كه بايد منتظر چنين برخوردهاي زشتي هم بود.  تيم‌ملي واليبال كشورمان با رهبري كواچ بايد خود را آماده حضوري پرقدرت در مسابقات انتخابي المپيك كند، آن هم در شرايطي كه به اذعان كميته بين‌المللي المپيك و فدراسيون جهاني واليبال ايران حتي شانس كسب مدال بزرگ‌ترين آوردگاه ورزش دنيا در رشته واليبال را دارد ولي وقتي اينگونه سرمربي تيم‌ملي مورد تاخت و تاز قرار مي‌گيرد و زحماتش ناديده گرفته مي‌شود طبيعي است كه نمي‌توان از او انتظار داشت. 
پاسخ مناسب از سوي فدراسيون واليبال مي‌تواند اين حاشيه زشت و نابودكننده را در نطفه خفه كند كه اگر اين اتفاق رخ ندهد به زودي شاهد اظهارنظرهاي بعدي نيز خواهيم بود. 
فراموش نكنيم كه همين منتقدين در زمان خوليو ولاسكو نيز به انواع و اقسام مختلف عملكرد او را زير سؤال مي‌بردند و سعي مي‌كردند به نوعي نقش ديگران را در موفقيت‌هاي تيم ولاسكو پررنگ‌تر از خود او جلوه دهند اتفاقي كه حالا براي كواچ در حال تكرار شدن است. 
واليبال ايران با مديريت درست و بهره‌گيري از دانش روز دنيا راه رشد را در پيش گرفته اما حاشيه‌ها مي‌توانند تمام موفقيت‌ها و زحمات چندساله مديران و بازيكنان را به باد دهند واليبال نبايد اسير حواشي خودساخته و اظهارنظرهاي شخصي و خودخواهانه شود كه اگر اين اتفاق افتاد خيلي زود به بيراهه مي‌رود.
ارسال نظرات