خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان قزوین گفت: مهمترین هدف ماه مبارک رمضان را پرهیز از لذت های دنیوی و توجه بیشتر به بعد معنوی زندگی انسان ها است.
کد خبر: ۸۵۳۷۳۳۰
|
۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین  در جمع فرماندهان و پایوران سپاه استان قزوین با اشاره به فضیلت شب های قدر عنوان کرد: شب های قدر فرصتی است برای بازگشتن به سوی حضرت حق و توبه کردن از گناهان و پیمودن راه درست، پاک کردن ظاهر و باطن از هر آلودگی و فرصتی دوباره برای اظهار شرمساری و پشیمانی از گذشته ها است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد : همواره لازم است نیت خیر در پشت امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد و اصولی که در روایات و از سوی بزرگان به آن تأکید گردیده است را رعایت نمائیم.

وی یک از مهمترین اصول در انجام این فریضه را زمانسنجی مناسب عنوان کرد و گفت: باید بدانیم در چه زمانی لازم است به طور علنی و آشکار و در چه زمانی در خفی و پنهانی به افراد تذکر دهیم که در صورت زمانشناسی صحیح اثرگذاری امر به معروف و نهی از منکر افزایش می یابد.

حجت الاسلام معبودی اصل دیگر در انجام این فریضه را انتخاب روش مستقیم یا غیر مستقیم با توجه به شرایط خاص دانسته و یادآور شد: گاهی لازم است به طور مستقیم به خود افراد تذکر دهیم حال آن که در مواقعی تذکر و یادآوری به طور غیرمستقیم اثرگذاری بیشتری دارد.

وی متذکر شد : باید به هنگام اجرای این فریضه احساسات و عواطف را کنارگذاشته و طرف مقابل را با دلیل و منطق قانع نمائیم اگر چه در برخی مواقع درگیر کردن احساسات و عواطف خالی از لطف نیست.

حجت الاسلام معبودی اصل دیگر در امر به معروف را اجرای دسته جمعی یا فردی این فریضه عنوان و یادآور شد : در برخی موارد لازم است به صورت فردی و گاها به طور دسته جمعی امر به معروف را انجام دهیم.

وی بهترین روش امر به معروف و نهی از منکر را روش مردم در مقابل مردم دانست و اذعان کرد: روش مردم در مقابل مردم بهترین شیوه امر به معروف و نهی از منکر است و اگر جامعه از آن جواب نگیرد به روش حکومتی روی  می آورند یعنی خود حکومت با استفاده از قانون با افراد برخورد می نماید.

تدریجی یا دفعه ای بودن امر به معروف و نهی از منکر اصل دیگری بود که حجت الاسلام معبودی به آن اشاره و خاطر نشان کرد : در مواردی لازم است به محض مشاهده امور خلاف شرع و قانون به آن واکنش نشان دهیم در حالی که در برخی موارد لازم است به طور تدریجی به افراد گوشزد نمائیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در خاتمه مهمترین هدف ماه مبارک رمضان را پرهیز از لذت های دنیوی و توجه بیشتر به بعد معنوی زندگی انسان ها عنوان و متذکر شد: انسان اگر تقوای الهی پیشه کند، به دنبال انجام واجبات و پرهیز از محرمات باشد بی شک به خداوند نزدیک می شود و در نتیجه اخلاق  و رفتارش آنطور که پسندیده است اصلاح می گردد.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها