حمیدرضا
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان ایلام/
حجت الاسلام شمس الله جلیلیان گفت: انسان طمع کار حتی اگر ثروتمند باشد برای زندگی خود حرص می خورد و هیچگاه به آرامش دست پیدا نمی کند.
کد خبر: ۸۵۳۷۳۲۴
|
۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبر گزاری بسیج؛ حجت الاسلام شمس الله جلیلیان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان ایلام در جمع بسیجیان دانشجو اظهار کرد: شب قدر یکی از بهترین شب های خداست و انسان بعلت شب زنده داری مورد عنایت پروردگار قرار می گیرد و ممکن است خستگی به افراد غلبه کند و شیطان او را وسوسه کرده و نگذارد کسی ادامه دهد.

وی در ادامه افزود: امام حسن مجتبی(ع) خطاب به تمام انسان می فرماید: ای پسر آدم از محرمات الهی خیش تن داری؛ با این وجو معیار های وجود دارد که انسان خود را عرض یابی کند که آیا بنده خدا هستیم؟

حجت الاسلام جلیلیان بیان داشت: امام حسن مجتبی(ع) می فرماید: از نهی الهی پرهیز کن و صبور باش که ماه مبارک رمضان محرمات بر تو حرام است و آنچه که خداوند برای تو مقدر کرده به آن خشنود باش تا انسانی باشید که آرامش داشته باشد.

وی با اشاره به حرص و طمع در آدمی عنوان کرد: حرص و طمع در آدمی باعث نداشتن آرامش در میان افراد می شود و انسان هیچگاه به وضعیت کنونی خود قانع نیست حتی اگر ثروتمند باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه تصریح کرد: اگر می خواهید وضعیت خود را درک کنید باید حال همسایه خود را بدانی حتی اگر همسایه تو کافر باشد و باید بدانی رفتارت با همسایگان چگونه است.

وی در ادامه گفت: هر چه برای خود می خواهی برای دیگران هم بخواهید این اصل را هر کسی رعایت کند نشان دهنده ی این است که انسان عادلی است.

حجت الاسلام شمس الله جلیلیان بیان کرد: بعضی افراد هستند که خشکی چشم یا همان قصاوت قلب دارند و این امر از تکرار گناه دلشان سنگ می شود و ریشه ی گناهان لقمه ی حرام است.

وی درآخر اظهار کرد: دنیا برای انسان مومن همانند جهنم و برای انسان بی ایمان همانند بهشت است چون انسان بی ایمان هیچگاه به آخرت خود فکر نمی کند، اما انسان مومن در برابر تمام امورات دنیا خود را مسئول می داند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار