اخبار کوتاه سپاه ناحيه سمنان

برگزاری سلسله نشست‌های كميته پشتيباني و هماهنگي بسيج دانش آموزي و جلسه توجیهی مسئولان فرهنگی پایگاه ها در حوزه حضرت خدیجه(س) سمنان برخی از عناوین اخبار کوتاه حوزه هاي مقاومت بسيج و اقشار سپاه ناحيه سمنان است.
کد خبر: ۸۵۳۷۳۲۱
|
۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت الاسلام محمد نجم استاد حوزه علميه سمنان در جمع بسیجیان پایگاه حضرت ام البنین(س) اظهار کرد: مهمترین سفر انسان سفر به این دنیا است که باید برای رسیدن به مقصد نهایی توشه ای از اعمال نیک و صالح به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: در آیه های 23و 24 سوره اسرا آمده است«قضای الهی،حکم خداوند است»؛ همچنین در این آیه به شرک که به معنای پرستش غیر خداوند است، اشاره شده است.

استاد حوزه علمیه سمنان خاطرنشان کرد: در آیه 23 سوره اسراء پس از مسئله توحید به نیکی به پدر و مادر اشاره شده است؛ بنابراين بی احترامی به والدین به وي‍ژه در کهنسالی غضب خداوند را به همراه دارد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بيان كرد: امام صادق(ع) دو چیز را برای سهولت جان دادن انسان هنگام مرگ يكي صله رحم و ديگري نیکی به پدر و مادر می داند.

حجت الاسلام نجم بيان كرد: تلاوت سوره های یس، صافات و دعای فرج مرگ را برای انسان آسان می سازد و سوره زلزال انسان را از عذاب قبر و شیطان دور می کند.

دومین جلسه کمیته پشتیبانی و هماهنگی بسیج دانش آموزی در سال 94 برگزار شد

دومین جلسه کمیته پشتیبانی و هماهنگی بسیج دانش آموزی در سال 94 با حضور فرمانده سپاه ناحیه سمنان، ریاست و تعدادی از معاونت های آموزش و پرورش شهرستان، نماینده سازمان نوسازی مدارس، مسئول بسیج سازندگی ناحیه سمنان، فرماندهان حوزه های دانش آموزی سمنان و بسیج فرهنگیان در دفتر ریاست آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسهدر خصوص برگزاری طرح هجرت سه و مشکلات موجود بحث و گفت‌وگو شد و براساس نتیجه‌گیری ها زمان آغازطرح هجرت سه در تاریخ 13 تیرماه اعلام شد؛ همچنین در تاریخ 15 تیرماه برنامه افتتاحیه با دعوت از مسئولان شهرستان و استان در هنرستان عباسپور برگزار می شود.

در این راستا کارگروه‌هایمورد نیاز در این طرح تشکیل و مقرر شد این کارگروه ها از 10 تیر ماه کار خود را آغاز كنند.

در اين جلسه سرهنگ عسگر مجیدی فرمانده سپاه ناحیه سمنان نیز طرح هجرت را نوعی کمک به نوسازی مدارس و فضاهای آموزشی آموزش و پرورش دانست و گفت: از این فرصت باید برای نوسازی مدارس توسط اداره آموزش و پرورش استفاده شود.

در پایان جسه نیز فاطمه احمدی فرمانده بسیج دانش آموزی رضوان از شرکت حدود 100نفر از دانش آموزان در اعتکاف دانش آموزی خبر داد.

افزايش اعتياد به مواد مخدر يكي از آسيب هاي جنگ نرم است

يك از روانشناس در جمع بسیجیان حوزه مقاومت بسیج فاطمه(س) سمنان در خصوص انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی گفت: مواد مخدر از هر نوعی که باشند خانمان‌سوز و انسان را از مسیر زندگی عادی و روزمره خود دور می کند و به تدریج از او فردی مسئولیت ناپذیر، فاسد، تبهکار و بی توجه به خانواده می كند.

محمد ناظريه ادامه داد: مواد سنتی مانند تریاک و هروئین سه ماه طول می کشد تا علائم خود را توسط مصرف کننده نشان دهد و همچنین به مراتب دوز استفاده بالا می رود؛ چرا که فرد احساس می کند دیگر مقدار قبلی شادی لازم را به او نمی بخشد.

این روانشناس با اشاره بر مواد مخدر صنعتی همچون شیشه خاطرنشان کرد: این نوع مواد در فرد ایجاد توهم می کند؛ به طوری که او چیزی می بیند و می شنود که ما احساس نمی کنیم؛همچنین از علائم و عوارض آن حرف های نامربوط، لاغری افراطی و کوچک شدن مغز است.

ناظریه از جمله علائم مصرف كنندگان مواد مخدر صنعتی و سنتی را بی حوصلگی، تغییر خلقیات، دوستان جدید و نامناسب، استرس و گرسنگی مفرط و همچنین گودی زیر چشم برشمرد.

وی افزود: امروزه یکی از آسیب های جنگ نرم افزايش اعتياد به مواد مخدر و كاهش سن مصرف كنندگان به اين مواد است.

جلسه توجیهی مسئولان فرهنگی پایگاه ها در حوزه حضرت خدیجه(س) سمنان

زهرا مشعشع در جمع مسئولان فرهنگی پایگاه های مقاومت اظهار کرد: بسیجیان باید به دنبا شناخت وظایف خود و سپس عمل به آنها اشند؛ اگر هر بسیجی وظیفه خود را بشناسد؛ جامعه ای عاری از هر گونه مشکلات اخلاقی، رفتاری و حتی اقتصادی خواهیم داشت.

مسئول فرهنگی حوزه حضرت خدیجه(س) سمنان اظهارکرد: در برنامه های هفتگی پایگاه ها باید مباحث را به سمت آموزش مبارزه با جنگ نرم پیش برده و بسیجیان را بیشتر با سیره شهدا آشنا کنیم.

مشعشع خاطرنشان کرد: باید شهدای شاخص سال 94 و سبک زندگی آن ها به بسیجیان معرفی و آنها را به الگو برداری از شهدا دعوت کنیم.

وی با بيان اينكه یکی از دغدغه های امروز استفاده فرزندان و همچنین والدین از شبکه های اجتماعی است؛ افزود: این شبکه مضراتی بیش از فواید خود به همراه دارند که افراد را به خود معتاد می کنند و به مرور زمان روند طبیعی زندگی روزمره را مختل می كنند.

مديريت فرهنگي و اسلامي خانواده مورد توجه قرار گيرد

زهرا قادری در جمع بسیجیان پایگاه حضرت خدیجه(س) سمنان بیان کرد: جایگاه خانواده جایگاه تربیت فرزند و سپس اجتماع است؛ بنابراین اگر این مجموعه کوچک دچار ضعف شود به جامعه آسیب جدی وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: همه برنامه ریزی های اسلام به مجموعه کوچک خانواده ختم می شود و این نشان دهنده آن است که زن خانواده باید حواسش به تربیت فرزندان و همچنین مدیریت فرهنگی و اسلامی خانواده باشد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: طبق تحقیقاتی که در میان کشور های شرقی و غربی صورت گرفت، نشان داده شد که کشورهای شرقی دارای خانواده هایی مستحکم تر هستند؛ همچنین در مجموعه کشور های شرقی مردم کشورهای خاورمیانه وابستگی بیشتری در میان اعضای خانواده خود دارند.

وی افزود: دشمن با مشاهده ی استحکام خانواده در ایران تصمیم به تضعیف خانواده های ایرانی گرفت و ماهواره را در میان ایرانیان آورد؛ تا اینگونه امنیت افراد خانواده را کاهش دهد؛ اگر امنیت در خانواده وجود نداشته باشد، رشد فکری نیز در میان فرزندان از بین می رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار