خبرهای داغ:

پوشیدن لباس هایی با شمایل غربی، برازنده جوان مسلمان ایرانی نیست

رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی در جمع مردم فردوس گفت: سبک زندگی غربی پوشیدن لباس هایی با کلمات زشت آمریکایی برازنده جوان مسلمان ایرانی نیست و باید جلوی این تولیدات نامناسب با ارائه تولیدات خوب و اصیل ایرانی گرفته شود.
کد خبر: ۸۵۳۷۲۷۹
|
۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام جلالی استاد حوزه و دانشگاه در جمع مردم فردوس با اشاره به اصل دشمن شناسی در دنیای امروز اظهار کرد: دشمن شناسی در دنیای امروز یک اصل ویژه و مهم به شمار می رود و در قرآن بیش از 150آیه به اهمیت دشمن شناسی پرداخته شده چرا که اگر دشمن را نشناسیم نمی توانیم با آن مقابله کنیم.


جلالی با اشاره به اوضاع سیاسی و اجتماعی در زمان امام حسن عنوان کرد: در زمان امام حسن مردم معاویه را به عنوان دشمن نمی پذیرفتند، برای همین برای جنگ علیه معاویه امام را یاری نمی کردند.

وی ادامه داد: اما در زمان امام حسین(ع)، دشمن شناخته شده بود چرا که مردم آشکارا فساد یزید را مشاهده می کردند و از بی غیرتی او به ستوه آمده بودند.

رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی از مردم خواست تا از زندگی امام حسن(ع) الگو بگیرند و در رفتار و منش ، طرز پوشیدن و حتی خوردن نیز از الگوهای دینی و بزرگان اسلامی تبعیت کنند.

وی تاکید کرد: سبک زندگی غربی پوشیدن لباس هایی با اراجیف و کلمات زشت آمریکایی برازنده جوان مسلمان ایرانی نیست چرا که شیعه خود باید پیرو سبک زندگی دینی واسلامی باشد و در تولیدی های ایران باید جلوی این جملات زشت و زننده با تولیدات خوب و اصیل ایرانی گرفته شود.

جلالی عنوان کرد: خانواده ها باید دقت داشته باشند چرا که تربیت تنها رفتاری است و به صورت گفتاری نتیجه بخش نیست و 85درصد عبرت آموزی تنها از طریق تربیت رفتاری حاصل می شود .

وی به خانواده ها توصیه کرد: به یکدیگر در خانه احترام بگذارند و شخصیت یکدیگر را حفظ کنند و با جوانان خود دوست باشند.

وی تاکید کرد: در ایران والدین برای صحبت کردن با فرزندان تنها یک ربع وقت می گذارند و این فاجعه است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت مطالعه در زندگی گفت: مقام معظم رهبری با مشغله ها بسیار اما مجموعه آثار دفاع مقدس که دو سال پیش 7 هزار و 300جلد بوده است را مطالعه نموده اند.

رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی در ادامه در بیان سفارشاتی به جوانان گفت: جوان نباید به دنبال کار پشت میزی باشد هرجا که آب وخاک باشد باید احیا شود.

جلالی بالا بودن سن ازدواج را خطر اساسی دانست و گفت: سن ازدواج در کشور افزایش یافته و جمعیت جوان کشور رو به پیری رفته است و فرزندان خانواده ها رو به کاهش هستند. اگر جمعیت پیر شود دیگر انگیزه روبه کاهش است و پیشرفت ها منتفی می شود.

امام جمعه فردوس نیز در این مراسم عنوان کرد: مقام معظم رهبری در ایام ماه مبارک رمضان تاکید ویژه ای بر افطاری های ساده و خیابانی دارند و این موجب خوشحالی است که مردم ولایتمدار فردوس اولین افطاری خیابانی و بدون تشریفات را برگزار کردند.

گفتنی است، هیئت امام حسن مجتبی و اهالی با صفای منطقه جوادالائمه فردوس ضمن برگزاری میلاد کریم اهل بیت، مردم شهرستان را به یک افطاری ساده و خیابانی همراهی کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها