مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان از اجراي بخشي از مسير دسترسي به منطقه نمونه گردشگري پيغمبران سمنان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۷۲۳۶
|
۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان،‌به نقل از روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، حسين خواجه‌بيدختي اظهار داشت: بر اين اساس، ادامه عمليات اجرايي و تكميل بخشي از اين مسير 21 كيلومتري در دست اقدام است.

وي با بيان اينكه فاز اول احداث راه دسترسي به اين منطقه از كيلومتر صفر تا هفت شامل اجراي عمليات خاكي به طور كامل انجام شده است، گفت: بر اين اساس كار بازنگري و نقشه برداري بخشي از مسير دسترسي به منطقه پيغمبران به مسافت چهار و نيم كيلومتر از كيلومتر هفت تا 11.5 در دست اقدام است.

وي افزود: اجراي عمليات خاكي، ابنيه فني، قيرپاشي، آسفالت و نصب گاردريل، از جمله فعاليتهاي در حال انجام براي بهبود بخشي از مسير دسترسي به منطقه پيغمبران است.

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان با اشاره به تامين بخشي از زيرساختهاي مورد نياز اين منطقه گفت: به غير از تيرگذاري، كار برق رساني به تمام مسير 21 كيلومتري پيغمبران توسط اين اداره كل انجام شده است.

در شمال شرق شهرسمنان منطقه زیارتی و سیاحتی «پیغمبران » قرار دارد.

 مقبره پیغمبران درقله کوهی به همین نام در 21 کیلومتری ازجاده اصلی تهران مشهد و منشعب از كيلومتر 6 محور سمنان- دامغان است .

بر اساس اطلاعات موجود، در این مقبره ، «سام » و «لام » از فرزندان نوح پیغمبر مدفون هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها