خبرهای داغ:
شاه امیریان
مسئول‌بسیج‌هنرمندان‌فارس‌در مراسم‌تقدیر از خالق‌کتاب‌"تپه جاویدی"‌خبر داد:
نیما زارع: برای ایجاد یک جبهه نیاز به متشکل شدن نیروهای مومن انقلابی است که با پرورش استعدادهای موجود بویژه در عرصه نویسندگی و تقویت این بدنه بتوان گامی محکمی در این زمینه برداشت.
کد خبر: ۸۵۳۷۱۸۲
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به مناسبت روز قلم جمعی از مدیران سازمان بسیج هنرمندان فارس ومسئول این سازمان با نویسنده انقلابی، اکبر صحرایی دیدار نمودند.

در این دیدار، نیما زارع مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس ضمن تجلیل از این نویسنده متعهد و انقلابی به تشریح فعالیت های سازمان بسیج هنرمندان فارس درحوزه ادبیات داستانی پرداخت و گفت: هنر نویسندگی و داستان نویسی در انقلاب بدون اینکه سرمایه گذاری کرده باشیم خودش را نشان داده است، این از همان جوشش های طبیعی است، چون صادقانه ترین جوشش ها آن است که بدون درخواست خود را نشان بدهد و حتی اگر تمام درها هم بسته باشد باز سر از روزنه بیرون می آورد و تجلی می کند.

امثال صحرایی ها امروز درجنگ نرم باید نیروها را آموزش دهند/ تشکیل جبهه نویسندگان انقلابی

زارع حضور صحرایی در حوزه داستان را نشان تعهد وی دانست و افزود:  فرد رزمنده انقلابی مثل آقای صحرایی از جنگ برمی‌گردد، درحوادث روزگار قلم بر می دارد و شروع به نویسندگی از سر دغدغه می کند حتی بطور جدی در قالب طنز هم وارد می شود آنقدر کار می‌کند تا امروز به یک چهره ی ملی با جوایز متعدد تبدیل می شود.

زارع نیاز به سرمایه گذاری انسانی و اعتباری در کار داستان نویسی را مهم توصیف نمود و اشاره کرد: با این شکل نمی شود کار داستان نویسی را بطور قوی جلو برد، نیاز به سرمایه گذاری انسانی و اعتباری است، متاسفانه دستگاه های متولی هیچ برنامه ای برای این کار بزرگ ندارند؛ حیف است که با وجود چنین ظرفیت هایی درصد داستان نویسی در مملکت ما نسبت به رویدادها و آثار بزرگ دنیا مثل قرن نوزدهم روسیه و فرانسه که چقدر کارهای قوی و چقدر نویسنده دارند، درصد پایینی باشد، البته کارهایی شده ولی بیشتر خودجوش بوده است.


مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس شکل گیری و تشکیل جبهه حق در برابر جبهه باطل را یکی از وظایف نیروهای انقلابی دانست و افزود: وظیفه این است که ابتدا در مقابل جبهه کفر، جبهه حق شکل گیرد، مومنین باید بسیج شوند یک ید واحد شوند، هم باید راه و مسیر را خوب شناخت هم دشمن را در جایی که قرار گرفته درست دید و با شناخت نیازها برنامه ریزی کرد.

زارع تشکیل جبهه نویسندگان انقلابی را یکی از اهداف سازمان بسیج هنرمندان فارس دانست و افزود: برای ایجاد یک جبهه نیاز به متشکل شدن نیروهای مومن انقلابی است که با پرورش استعدادهای موجود بویژه در عرصه نویسندگی و تقویت این بدنه بتوان گامی محکمی در این زمینه برداشت، سازمان بسیج هنرمندان به دنبال تشکیل همین جبهه نویسندگان انقلابی است.

زارع ادامه داد:  امثال آقای صحرایی که تا دیروز در خط مقدم جنگ تحمیلی بودند امروز هم باید کمک کنند که جنگ نرم تحمیلی این روزگار هم رزمندگانش را بشناسد، آموزش بدهد و به مقابله با جبهه باطل اعزام کند.

اکبرصحرایی، خالق کتاب "تپه جاویدی" نیز در این دیدار گفت: حوزه ادبیات، چه شعر و چه داستان حوزه بسیارحساسی است، باید در زمینه های انقلاب و دفاع مقدس تلاش بیشتری در این زمینه شود.

صحرایی با اشاره به الگو سازی های غرب در داستان ها و فیلم ها گفت: الگو های غربی در داستان ها و فیلم ها یک اسطوره سازی تخیلی است، اما الگوهای ما برآمده از الگوها و نمونه های واقعی است، ائمه اطهار و بزرگان دینی الگوهای ما هستند که با زبان هنر می توان آن ها را معرفی نمود و الگوسازی مناسب را انجام داد.


صحرایی توجه به نویسندگان استان فارس را یکی از درخواست های نویسندگان دانست و گفت: در استان فارس نویسندگان متعهد و انقلابی کم نیستند و بایستی این نویسندگان را مورد توجه قرار داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها