خبرهای داغ:
مسئول مطالعات و پژوهش شوراي شهر همدان مطرح کرد
مسئول مطالعات و پژوهش شوراي شهر همدان گفت: بحث رکود که اکنون در بحث اقتصادی و توسعه زیر ساخت ها و ... در جامعه شاهد آن هستیم در بحث علمی نیز رسوخ پیدا کرده است و آن شکوفایی و هیجانی که قبلا وجود داشت الان کمرنگ تر شده است.
کد خبر: ۸۵۳۷۱۷۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، نرگس نورالله‌زاده با اشاره به سخنراني رهبرمعظم انقلاب اسلامي در ديدار بيش از هزاران نفر از استادان و اعضاي هيأتهاي علمي دانشگاههاي سراسر کشور، اظهار کرد: يکي از نکات سخنان ايشان توجه به روند رشد علمی کشور است که انتظار می رفت رشد سریعتری را داشته باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بحث رکود که اکنون در جامعه شاهد آن هستیم در بحث اقتصادی و توسعه زیر ساخت ها و ... در بحث علمی هم رسوخ پیدا کرده است و آن شکوفایی و هیجانی که قبلا وجود داشت الان کمرنگ تر شده است.

وی با استناد به فرمایشات رهبری افزود: اکنون سکون در جامعه در مباحث علمی سایه انداخته است.

نورالله زاده در رابطه با تصویب بودجه 4 درصدی فضای پژوهشی و تحقیقات گفت: تصویب این بودجه در صورت تحقق نه تنها کم نیست بلکه بسیار خوب است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی در حوزه پژوهشی و افت علمی کشور ،عدم توجه مباحث علمی و پژوهش محور است چراکه متاسفانه در مباحث تحقیقی بیشتر به بحث سرعت اهمیت داده می شود و این در حالی است که اگر انجام این تحقیقا به صورت علمی و واقعی پژوهش محور باشد ممکن است مدت زمان بیشتری را به خود اختصاص دهد اما این موضوع در بحث اجرا جبران خواهد شد .

مسئول مطالعات و پژوهش شوراي شهرهمدان،ارتقا سطح علمی کشور را وظیفه اصلی دانشگاه ها دانست و افزود: وظیفه دانشگاه‌ها است که فضای علمی کشور را با فعال کردن معاونت های علمی و پژوهشی و... تحقق بخشند و به طور کلی نقش دانشگاهها در فضا های پژو هشی باید پرنگ تر شود .

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص بحث بورسیه دانشگاه‌ها گفت: اگر خطایی اتفاق افتاد مسئولین ابتدا سعی کنند راه اصلاح و برخوردش را پیدا کنند نه اینکه با رسانه ای کردن آن موضوع قبح و زشتی آن خطا را از بین ببرند و راه را برای دیگر متخلفین هموار کنند .

وی ادامه داد : ما باید ملاک عمل داشته باشیم و با متخلفین به صورت جدی در هر دولتی برخود شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات