عبدی تصریح کرد: جنگ امروز بشر جنگ قلم‌هاست که درقالب جنگ نرم تعبیر می‌شود که متأسفانه کشور و جوانان ما در مسیر تهاجم قلم‌های غیر دینی و جهل فروش غرب قرار گرفته و برای مقابله با آن نیاز به وجود قلم قدرتمند اندیشمندان قرآنی در جامعه بسیار احساس می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۷۱۴۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
سوگند خدا، به قلم قداست بخشید و روح احترام را در وجود این نعمت الهی متبلور ساخت، چنانچه قلم ریشه در تعهد و تدین داشته باشد می‌تواند از ثمره‌ای شیرین و ماندگار برخوردار باشد و اگر این ابزار از اصلیت خود فاصله بگیرد قطعاً میوه‌ای تلخ و مخرب گریبان جوامع بشری را خواهد گرفت.

قلم از دیرباز تاکنون نور امید افتخارات را برای جوامع بشری به ارمغان آورده است، قلم ترواشات ذهنی شهیدی است که دلنوشته‌های خود را برای مادری دلسوز، نوعروسی دلنگران و منتظر و پدری استوار و با صلابت می‌نگارد و از آنان می‌خواهد تحت هیچ شرایطی دست از اسلام و انقلاب برندارند، شهدا نگاشتند تا جوانان از فتنه در امان باشند و راه درست مقابله کردن را بیاموزند.

ما ایرانیان 14 تیر ماه را به همت انجمن قلم ایران به عنوان روز قلم گرامی خواهیم داشت و به جهانیان ثابت می‌کنیم که مردمی منطقی و اهل گفت‌وگو هستیم؛ اما منطق ما دارای خطوط قرمزی است که هیچگاه از آن عبور نخواهیم کرد و برای رسیدن به اهداف قلم خود را بر صفحه تاریخ می‌نشانیم و آواز رسوایی توطئه‌گران را در جهان طنین انداز می‌کنیم

حمیدرضا عبدی، مدرس دانشکده علوم قرآنی خمین به مناسبت روز قلم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکناشعبه مرکزی، گفت: قلم به عنوان یکی از مقدسات اسلامی در قرآن کریم به آن قسم یاده شده؛ ازاین‌رو تمامی اقشار از هر طیف و گروهی باید به این نعمت‌ الهی احترام گذاشته و از آن به عنوان ابزاری برای ترقی و رشد بشریت استفاده کنند.

عبدی در ادامه ضمن تبریک روز قلم به تمامی صاحبان اندیشه که از این ابزار در راستای ترویج دین استفاده می‌کنند، افزود: بدون شک قدرت قلم فعالان دینی به دلیل بهره‌مندی از منابع اسلامی بسیار فصیح و شایسته همچون قرآن و نهج‌البلاغه باید از قلم دیگر عرصه‌ها قوی‌تر باشد.

وی به کلام مرحوم علامه طبرسی در مورد قلم که بیان کرد: «پایه امور دین و دنیا بر دو چیز است: قلم و شمشیر و شمشیر زیر پوشش قلم قرار دارد» استناد کرد و افزود: قلم افراد دین می‌تواند بُرنده‌تر از شمشیر باشد و البته با کوچک‌ترین اشتباهی از جانب قلم به دستان دینی، زمینه گمراهی انسان‌ها فراهم می‌شود.

عبدی با تأکید بر لزوم بالا بودن سطح علمی و قرآنی صاحبان قلم  ادامه داد: جنگ امروز بشر جنگ قلم هاست که درقالب جنگ نرم تعبیر می‌شود که متأسفانه کشور و جوانان ما در مسیر تهاجم قلم‌های غیر دینی و جهل فروش غرب قرار گرفته است و برای مقابله با آن نیاز به وجود قلم قدرتمند اندیشمندان قرآنی در جامعه بسیار احساس می‌شود.

مدرس دانشگده علوم قرآنی خمین در پایان ضمن با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) که می‌فرمایند: «عقل نویسنده در قلم اوست» ادامه داد: متأسفانه قداست قلم در برخی از جوامع از بین رفته و به دست نااهلان وبی‌خردان افتاده است و این امر زندگی بشر را به مخاطره می‌اندازد و البته مسئولیت صاحب قلم دینی را دوچندان می‌کند که از این ابزار به بهترین نحو برای مقابله با جنگ نرم استفاده کنند.

ارسال نظرات