مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی معادل حدود ۳۰ درصد بودجه کشور است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی هزینه شده است، گفت: هزینه‌های این سازمان معادل حدود ۳۰ درصد بودجه کشور است.
کد خبر: ۸۵۳۶۹۴۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، تقی نوربخش در ضیافت افطار نمایندگان تشکل‌های کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان اظهار داشت: با وجود همه مشکلات اقتصادی خدمات سازمان تأمین اجتماعی در موعد قانونی انجام و مستمری‌ها بدون تأخیر پرداخت می‌شود. ضمن آنکه مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین‌ماه نیز از هفتم ماه جاری در حال پرداخت است.

وی با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی کشور گفت: در حال حاضر کشور ما درگیر نبرد اقتصادی تمام عیار است و سازمان تأمین اجتماعی نیز به عنوان خدمتگزار نیمی از جمعیت کشور استوار و پایدار مانده است تا این ملت بزرگ دشمن شاد نشوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 11 هزار و 500 میلیارد تومان برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی هزینه شده است، افزود: در مقایسه با کل هزینه‌های دولت در همین مدت که حدود 35 هزار میلیارد تومان است، می‌بینیم که هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی معادل حدود 30 درصد بودجه کشور است. در ماه گذشته 4200 میلیارد تومان برای ارائه خدمات هزینه شده است و این تجهیز منابع در شرایط اقتصادی سختی که در آن قرار داریم انجام شد.

نوربخش ضمن اظهار امیدواری نسبت به رفع مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی اعمال شده علیه کشورمان، اظهار داشت: این جنگ تمام عیار اقتصادی برای  ایجاد خلل در عزم و اراده مردم ایران ایجاد شده است و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان خدمت‌رسان نیمی از جمعیت کشور در سنگر اول این نبرد قرار دارد.

وی موفقیت ملت بزرگ ایران در عبور از این شرایط را قطعی دانست و گفت: در سازمان تأمین اجتماعی نیز در یک سال اخیر با وجود تدارک دشمن اعم از کاهش قیمت نفت و فشارهای مختلف اقتصادی و تحریمی که به این کشور وارد شد ولی به همت کارفرمایان و تلاش کارگران از این شرایط سخت به خوبی و با موفقیت عبور می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به مشکلات متعدد این سازمان در زمان تحویل به دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی با کسری بودجه 5 هزار میلیارد تومانی و همچنین بدهی بانکی 500 میلیارد تومانی و 500 میلیارد تومان بدهی به کارکنان تحویل دولت تدبیر و امید شد. رفع این مشکلات به عنوان اولویت اصلی سازمان مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر تمامی این مسائل برطرف شده است.

وی در ادامه با اشاره به تخلفات و سوءاستفاده‌های انجام شده در سازمان تأمین اجتماعی طی سال‌های گذشته، اظهار داشت: پرونده‌های متعدد حقوقی در رابطه با اتفاقات سال‌های گذشته در سازمان با جدیت دنبال می‌شود و البته خدا را شاکریم که در نظام جمهوری اسلامی امکان پیگیری متخلفان وجود دارد و سازمان تأمین اجتماعی در پیگیری حقوق بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان کوتاهی نمی‌کند.


دبیرخانه شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی آغاز به کار کرد

منصور اعتصامی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم از آغاز به کار دبیرخانه شرکای اجتماعی این سازمان خبر داد و گفت: این دبیرخانه به منظور برقراری ارتباط بهتر بین سازمان تأمین اجتماعی و جامعه هدف این سازمان تشکیل شده است.

وی تشکیل این دبیرخانه را حلقه ارتباطی مستحکم در بیان نظرات شرکاء نسبت به مدیران دانست و گفت: دریافت نظرات و دیدگاه‌های شرکای اجتماعی و دسته‌بندی و استاندارد سازی نظرات در این دبیرخانه انجام شده و به مدیریت سازمان منتقل می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی تغییر رفتار سازمانی را از مهمترین مسائل مورد توجه مدیریت عالی سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: این موضوع در معاونت فرهنگی سازمان با جدیت دنبال می‌شود و ما همه تلاش خود را معطوف به این مسئله کردیم تا این تغییر را ایجاد کنیم.

وی مشورت با شرکای اجتماعی را از نیازهای سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: در اتخاذ تصمیم‌ها نیز باید به دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شرکای اجتماعی توجه داشته باشیم و مشورت با شرکای اجتماعی و توجه به نظرات آنان را در تمامی مسائل سازمان مورد توجه قرار دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار