عضو شورای اداری آمل خبر داد

تهدید جدی خشکسالی به 50 هکتار از شالیزارهای آمل

عضو شورای اداری آمل گفت: حدود 50 هکتار از زمین‌های شالیزاری بخش امامزاده عبدالله هم‌اکنون خشک شده و یا با تهدید کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند.
کد خبر: ۸۵۳۶۸۶۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹



 


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، یحیی عسگری‌پور در جمع مسئولان با بیان اینکه مردم بخش امامزاده عبدالله (ع) در ایام سال به شغل کشاورزی مشغول هستند و علاوه بر کشت برنج در کشت سیفی‌جات، سبزیجات و دانه‌های روغنی تلاش دارند، اظهار داشت: یک سوم کشت کلزا در شهرستان آمل همانند سال‌های گذشته به بخش امامزاده عبدالله اختصاص داشت.

وی با اعلام اینکه علاوه بر کشت برنج و برداشت آن، کشاورزان به کشت ذرت و علوفه هم اهتمام می‌ورزند، افزود: در زمینه بیمه عمومی کشاورزی نیز در بین شالیکاران جلسات متعددی برگزار و اطلاع‌رسانی لازم انجام شد.

عضو شورای اداری آمل با بیان اینکه امسال سطح خشک و فاقد کشت در این بخش وجود نداشت، خاطرنشان کرد: در زمینه کشت برنج امسال نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی حاصل شده است.

عسگری‌پور با اعلام کمبود آب در بخش امامزاده عبدالله بیان کرد: حدود 50 هکتار از زمین‌های شالیزاری بخش امامزاده عبدالله اکنون خشک شده یا با تهدید و استرس آبی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اعلام اینکه یک سوم زمین‌های زراعی در این بین خشک شده‌اند، اظهار کرد: بقیه اراضی نیز با خطر تهدید و استرس کم‌آبی و خشکی روبه‌رو هستند.

عسگری‌پور با بیان اینکه بخش امامزاده عبدالله را یکی از مناطق کوهستانی و نیمه‌کوهستانی مازندران دانست که سفره زیرزمینی آن در نزدیکی زمین جای ندارد، برشمرد، گفت: این مسئله باعث شده تا هم‌اکنون آب‌دهی چاه‌ها روند منفی به خود بگیرد.

عضو شورای اداری آمل با اعلام اینکه در بخش امامزاده عبدالله 3 هزار و 500 هکتار زمین شالیزاری وجود دارد، اظهار کرد: در این بخش 44 روستا و آبادی که در مناطق جلگه، دشت و ارتفاعات کوهستانی واقع شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه 28 روستای بخش امامزاده عبدالله به‌طور مستقیم درگیر کشاورزی و برنج‌کاری هستند، گفت: با ادامه روند کم‌آبی و کمبود باران تهدید خشکی شالیزارها روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

عسگری‌پور با اشاره به باران شدید در بهار امسال، بیان کرد: این باران شدید توانست نقش زیادی برای آب‌رسانی و پوشش کمبودهای لازم ایجاد کند تا همه شالیزارها در این بخش آب‌تخت شود.

وی با اشاره به اقدامات لازم برای بیمه خشک‌سالی اراضی شالیزاری گفت: در زمینه رودخانه هراز نیز پهن بودن از دبی آب آن کم کرده است، البته فضای رودخانه به گونه‌ای است که با احتمال بارش شدید دیگر وجود سیلاب دوباره پیش‌بینی می‌شود.

عسگری‌پور با بیان اینکه درختان قطع شده، شاخه و برگ آنها در رودخانه هراز خطرآفرین است، تصریح کرد: رودخانه هراز با سیلاب گذشته مسیر خود را آزاد کرده و دست طمع‌کاران در بستر را از بین برد ولی در این بخش باید مسئولان با مدیریت تدبیر عمل کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار