خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج)قزوین:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج)قزوین اذعان کرد: اگر دانشگاه‌ها اصلاح شود جامعه هم اصلاح می‌شود اگر جامعه ناهنجاری داشته باشد یعنی دانشگاه ما هم دچار ناهنجاری است.
کد خبر: ۸۵۳۶۷۰۱
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین درجلسه گردهمایی گفت: اگر انسان واقعا بنده خدا باشد در این صورت همه چیز در اختیار او خواهد بود و همه فرمان بردار او خواهند بود.

وی با اشاره به داستان حضرت سلیمان در قرآن بیان داشت: ما داستان حضرت سلیمان را در قرآن داریم همه عالم ،ابر و باد مسخرش شدند اگر انسان بنده خدا باشد دنیا مسخرش می شود.

حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه انشاالله در ماه مبارک رمضان بتوانیم بنده خوب خدا باشیم، اظهار کرد: ماه رمضان ماه بارش،ماه نزول رحمت،ماه بهارقرآن است که امیدواریم به لطف خدا بتوانیم در این ماه به خدا نزدیک شویم.

این مقام مسئول اذعان کرد: مشکل امروز در این امر نهفته است بشر اگر بنده خدا باشد خیلی از جنگ ها،خونریزی ها،قتل ها و غارت ها از بین خواهد رفت دلیل همه این رنج ها و سختی هایی که بشر امروز گرفتارش است این است که بشر هنوز بنده خدا نشده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) خاطرنشان کرد: اگر انسان تا زمانی که به این نقطه نرسد،زندگی آرام و با اطمینان نخواهد داشت.

وی با اشاره به آیات قرآنی متذکر شد: زندگی آرام فقط در سایه این آیه است:الا بذکر الله تطمئن القلوب یاد خدا همیشه در دل انسان باشد یعنی انسان در همه جا خدا را حاضر ببیند و در همه جا خدا راناظر بر اعمالش درک کند.

حجت الاسلام معبودی مطرح کرد: اگر دانشگاه‌ها اصلاح شود جامعه هم اصلاح می‌شود اگر جامعه ناهنجاری داشته باشد یعنی دانشگاه ما هم دچار ناهنجاری است.

این مقام با اشاره به ویژگی‌های استاد بسیجی از منظر امام راحل(ع) بیان کرد: استاد بسیجی از نظر امام راحل (ره) چهار رسالت دارد که رسالت اول این است که تهذیب رابا تعلیم دنبال کند هر چقدر علم بالاتر برود اگر با تهذیب نفس نباشید مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه خیلی مهم است اساتید ما زمانی می توانند بگویند که راه امام را پیمودند که خروجی کار این ها انسان عالم و مهذب باشد

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) با بیان دومین انتظار امام راحل(ره) افزود: دومین انتظار امام از اساتید این است که استقلال فکری داشته باشند یعنی استقلال سیاسی،اقتصادی و فرهنگی در استقلال فکری است ما نباید کسانی که تحت تعلیم ما هستند از لحاظ فکری بسته بار بیاوریم .

یکی از خواسته های مقام معظم رهبری استقلال فکری است.

حجت الاسلام  معبودی سومین نکته کارآمدی ی اساتید را برشمرد و گفت: سومین وظیفه اساتید این است که وقتی دانشجویان دانشگاه بعد از فارغ التحصیل شدن  بتوانند نیروی کارآمد برای جامعه شود.

 وی با اشاره به آخرین خواسته امام خمینی(ره) اذعان کرد: آخرین خواسته امام حاکمیت نگرش توحیدی است که این وظیفه همه ما و اساتید است.

این مقام مسئول در خاتمه عنوان کرد: نگرش توحیدی یعنی اینکه خدایی فکر کنیم یعنی همه چیز در این عالم در اختیار خداست اگر دردانشگاه نگرش توحیدی شود استاد ما تدریسی که می‌کند برای خدا باشد دانشجوی ما هم تحقیقش برای خدا می‌باشد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها