خبرهای داغ:
استاندار همدان:

رونق اقتصادی تنها با مشارکت بخش خصوصی روی می دهد

استاندار همدان گفت: کاهش تورم و رونق اقتصادی تنها با مشارکت بخش خصوصی روی می دهد.
کد خبر: ۸۵۳۶۴۶۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد ناصر نیکبخت در مراسم کلنگ زنی شرکت تولید فولاد آلیاژی در شهرک صنعتی ویان کبودرآهنگ با اشاره به اینکه این طرح مقرر بود در استان دیگری اجرا شود، بیان داشت: راهی جز اجرای اقتصاد مقاومتی نداریم و باید به بخش خصوصیتوجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هر آنچه سرمایه گذار را ارج نهیم کم است، بیان داشت: بخش خصوصی باید وارد بازار تولید شده و با سرمایه خود اشتغال ایجاد کند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه از سرمایه گذاران باید استقبال کرد و دولت فقط باید تسهیلات لازم را برای ایجاد اشتغال فراهم کند، گفت: رئیس جمهور بر پایان دادن پروژه‌های نیمه تمام کشور تاکید دارد تا اجرای پروژه ها با شرایط سهل و آسان در اختیار بخش خصوصی گیرد.

نیکبخت گفت: کاهش تورم و رونق اقتصادی تنها با مشارکت بخش خصوصی روی می دهد و اکنون ماهانه ۸۰۰ تا یک هزار نفر در استان بیمه شده و شغل برای آنان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر 4 هزار میلیارد تومان کلنگ زنی پروژه در همدان رخ داده است، افزود: این کلنگ زنی‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی همراه بود.

وی با بیان اینکه علت طول کشیدن پتروشیمی هگمتانه مشارکت بخش خصوصی و دولتی است، گفت: بخش خصوصی به دنبال جان به لب کردن بخش دولتی برای واگذاری طرح است.

نیکبخت با بیان اینکه قرار بود سرمایه گذار طرح تولید فولاد را ۳۰ ماهه تحویل دهد، گفت: قصد داشتم در چند روز آتی رئیس شرکت شهرک های صنعتی همدان را در یک فرمانداری به کار گیریم اما با تلاش‌های او در سامان دهی شهرک صنعتی ویان می‌بینم حیف است وی را از این مجموعه جدا کنم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه با همدلی در استان بین مسئولان شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری ایجاد شد، بیان داشت: اجرای چند طرح بزرگ صنعتی با مشارکت شستا در استان همدان در حال پیگیری است.

حمیدرضا متین ادامه داد: طرح تولید فویل آلومینیوم برای اولین بار در کشور نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید و امیدواریم جهش دوم صنعتی در مدت دوسال آینده خود را در استان بروز دهد.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی جدیدی در شهرستان اسد آباد کلنگ زنی خواهد شد، گفت: پنج هزار میلیارد تومان جواز تأسیس در سال جاری صادر شده است.

متین گفت: اميدواريم تا بهمن سال جاری بتوانيم واحد گندله سازی را نیز در استان اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه روند سرمایه‌گذاری در استان از سال ۸۷ تا دو سال پیش معطل مانده بود و وضعیت خوبی نداشت، گفت: از خردادماه سال ۹۲ شاهد تحول در حوزه سرمایه‌گذاری در استان همدان هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه طرح تولید بخاری کم‌مصرف با مشارکت سرمایه‌گذاران ژاپنی و طرح تولید لنت ترمز با مشارکت سرمایه‌گذاران کره‌ای در رزن آغاز شده است، عنوان کرد: این طرح‌ها از نتایج همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان همدان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات