خبرهای داغ:
شاه امیریان
نامه تشکل های دانشجویی فارس در خصوص انتصاب استاندار جدید به وزیر کشور:
فرد مورد نظر می بایست دارای کارنامه‌ روشن و از هرگونه انحراف در فتنه‌ها بعد از انقلاب به‌ ویژه فتنه عمیق 88 مبرا و هیچ‌گونه وابستگی به باندهای قدرت و ثروت نداشته باشد.
کد خبر: ۸۵۳۶۴۳۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس و تشکل‌های دانشجویی شیراز در پی استعفای استاندار این استان، طی نامه‌ای سرگشاده به وزیر کشور شرایط مورد نیاز استاندار مطلوب استان را یادآور شدند.

در این نامه خطاب به دکتر رحمانی‌فضلی آمده است: با توجه به استعفای استاندار فارس در چند روز گذشته و پذیرش استعفای وی از جانب شما بر خود تکلیف دانستیم تا با نگاه عمیق و واقع‌بینانه به تحولات میدانی در ابعاد گوناگون سیاسی و اجتماعی، فضای شفافی را از وضعیت موجود این استان حضورتان شرح داده تا شرایطی برای انتصاب اصلح در جایگاه مدیریتی کلان استان پهناور فارس فراهم شود.

در این نامه تصریح شده است: استان فارس از دیرباز مورد توجه عقاید، علایق و سلایق مختلف در برهه‌های حساس تاریخی بوده و هست، از این‌رو لازم به ذکر است با نگاهی گذرا به گذشته فارس به‌ویژه شهر شیراز، در دوران پیش از انقلاب اسلامی یادآور شویم جریان‌های فکری متعلق و وابسته به قبل از انقلاب در این استان در پی آن‌ هستند که با شعارهای زیبا و نقاب‌های جدید، طرح‌های ناکام مانده رژیم پهلوی را که مدت‌هاست غرب و آمریکا و از مهم‌تر اینکه صهیونیسم جهان‌خوار به همت ماسون‌های داخلی‌شان در قالب جشن‌های هنر، قبل از انقلاب در شیراز دنبال می‌کردند،‌ پیاده کنند.

در ادامه این نامه خاطرنشان شده است: امروز می‌خواهند با استحاله‌شدگان فرهنگی و خودفروختگان سیاسی، چراغی را که حضرت امام خمینی (ره) و بیش از 15 هزار شهید با بذل جان برای راه آینده کشور و این استان روشن کرده‌اند را خاموش کرده و انقلاب را از ادامه راه باز دارند، تاکنون جوانان غیرتمند این مرز و بوم با عمل به بندبند وصایای امام راحل و رهنمودهای پیر فرزانه انقلاب در سایه سومین حرم اهل‌بیت (ع) با حضور همه‌جانبه در صحنه‌های دفاع از انقلاب اجازه نداده و نخواهند داد دستاوردهای انقلاب در این استان تحت‌الشعاع افکار و اشخاص مسموم به فتنه قرار گیرد.

در این نامه آمده است: در سال جاری که مزین به کلام رهبری، مبنی بر همدلی و هم‌زبانی است و مردم و دولت در آستانه دو انتخابات بزرگ قرار دارند از حضرت‌عالی انتظار آن است که با توجه به شرح فوق و شناخت دقیق از ظرفیت‌های بی‌بدیل این استان فردی را به سمت استاندار فارس منتصب کنید که در راستای همدلی و هم‌زبانی گام برداشته و در استان منادی وحدت بین آحاد مردم و گروه‌ها باشد.

این شورا در نامه خود اضافه کرده است: این مهم میسر نخواهد شد جز آنکه فرد مورد نظر کارنامه‌ روشن و قابل دفاع در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی داشته و از هرگونه انحراف در فتنه‌ها بعد از انقلاب به‌ ویژه فتنه عمیق 88 مبرا و هیچ‌گونه وابستگی به باندهای قدرت و ثروت نداشته باشد.

در ادامه این نامه آمده است: از شما انتظار داریم استانداری را برگزینید که به‌عنوان یک موقعیت کاسب‌کارانه به این سمت نگاه نکند و بداند نباید حزب، باند، فامیل و گروه‌ها امتیاز ویژه‌ای در مدیران میانی و ادارات و سازمان‌های فارس داشته باشد و به‌شدت از یک‌سویه‌ نگری و عزل و نصب‌های سلیقه‌ای و سیاسی‌کاری بپرهیزد و اعتدال و قانون را سرلوحه‌ی تصمیم‌گیری‌هایش قرار دهد و خود را تنها وامدار مردم و انقلاب بداند.

در این نامه یادآوری شده است: استاندار فارس باید آگاه باشد که مردم این استان افرادی که ذره‌ای از آرمان‌های انقلاب زاویه داشته باشند، نمی‌پذیرند پس در فرصت باقی‌مانده به‌ دور از فشارهای سیاسی و گزینه‌های تحمیلی در انتخاب اصلح بکوشید چراکه باید انتخابتان در حد نام و آوازه‌ این استان بوده تا بتواند فارس را در حقیقت به قله‌‌ مطلوب و شایسته‌ آن برساند و عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کند.

این شورا در بخش پایانی نامه خود به وزیر کشور تصریح کرده است: استاندار فارس باید بومی و با زیور ایمان و اخلاق، عدالت، اعتدال و  تعامل را در مواجهه با تمام اقشار سرلوحه کار خود قرار داده و زیربنای اعتقادی خود را در عمل بر مبنای صداقت و صراحت پایه‌ریزی کند و همواره آغوش خود را پذیرای انتقاداتی بداند که مانع از انحرافات احتمالی او خواهند بود.               

امضاکنندگان این نامه شامل شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز و مجمع دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه‌های شیراز می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها