خاطرات شهید اصغر وصالی فرمانده گروه «دستمال سرخ‌ها» به روایت همسرش مریم کاظم‌زاده که لیلاسادات باقری آن را تدوین می‌کند، از سوی انتشارات روایت فتح کتاب خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۳۶۳۷۳
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، لیلاسادات باقری نویسنده دفاع مقدس  از آماده‌سازی کتابی پیرامون زندگی شهید اصغر وصالی به روایت همسرش که انتشارات روایت فتح آن را منتشر خواهد کرد، خبر داد و گفت: مرحله تحقیق این کتاب تقریبا تمام شده است، زیرا منابعی که روایت فتح در اختیار من قرار داده بود تقریبا مربوط به 10 سال پیش بود که در آن مصاحبه‌ای با خانم کاظم‌زاده همسر شهید وصالی صورت گرفته بود.

وی افزود: با توجه به اینکه از روی این مصاحبه زمان زیادی گذشته بود ما به صورت مجدد با همسر شهید مصاحبه انجام دادیم و تقریبا کار مصاحبه تمام شده است.

باقری به نحوه انتشار این کتاب اشاره کرد و گفت: خاطرات اصغر وصالی به روایت همسر شهید ممکن است به صورت نیمه پنهان و یا اثری مستقل چاپ شود.

وی افزود: با توجه به اینکه خاطرات مریم کاظم‌زاده بسیار مفصل است، قابلیت پرداخت به صورت جداگانه دارد زیرا ایشان از پیش از انقلاب در فرانسه همراه امام بوده‌اند و خاطراتی از آن دوران دارد. بعد از آن نیز به آشنایی‌اش با شهید وصالی اشاره کرده و خاطراتش را از این شهید و فرماندهی گروه «دستمال سرخ‌ها» روایت کرده است.

*اصغر وصالی این کتاب با وصالی «چ» تفاوت دارد

این نویسنده در پاسخ به اینکه مردم و جامعه با اصغر وصالی به واسطه فیلم «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا آشنا شدند و اکنون این کتاب چه میزان به شهید وصالی این فیلم نزدیک است، گفت: با توجه به اینکه این مصاحبه‌ها مربوط به 10 سال پیش است، پس فیلم «چ» برای ما موضوعیت ندارد. به عنوان نویسنده این کتاب معتقدم که اصغر وصالی که خانم کاظم‌زاده معرفی می‌کنند با اصغر وصالی که ابراهیم حاتمی‌کیا به تصویر کشیده متفاوت است و امیدوارم که مخاطب این کتاب را بخواند و خودش قضاوت کنند.

وی در ادامه گفت: هنوز وارد مرحله نگارش کتاب نشده‌ام، اما در طول مسیر نگارش اگر اطلاعات تازه‌ای به دستم برسد حتما از آنها استفاده خواهم کرد.

باقری در پایان گفت: محور اصلی این کتاب مریم کاظم زاده و اصغر وصالی است و سعی کردم خاطرات دیگران را دخیل نکنم هرچند از آینده با خبر نیستم و باید جلو رفت. اگر کار نگارش اثر شروع شود 3 تا 4 ماه آینده کار تکمیل خواهد شد.

ارسال نظرات