نگرانی‌ها برای زنانه شدن اعتیاد

اختصاص ردیف بودجه برای ساماندهی زنان معتاد

یک کارشناس مسائل زنان با اشاره به اینکه باید ردیف بودجه‌ای برای ساماندهی زنان معتاد اختصاص یابد گفت: از موضوعات مهم این است که آسیب‌ها اعتیاد و کنترل آن در واحدهای درسی گنجانده شود.
کد خبر: ۸۵۳۶۳۱۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مریم محمودزاده  درخصوص زنانه‌شدن اعتیاد و راهکارها در این زمینه، اظهار داشت: مسئله اعتیاد و کشیده‌شدن این معضل به زنان باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد چرا که این امر یکی از مشکلات اساسی و خانه‌مان سوز برای زنان محسوب می‌شود و این چنین آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان تأثیر بیشتری نسبت به مردان دارد چرا که زنان تربیت‌کنندگان نسل آینده هستند.

وی با اشاره به اینکه وقتی برخی زنان از ازدواج فاصله می‌گیرند و زنان مطلقه نیز تن به ازدواج مجدد نمی‌دهند و برای تأمین معاش خود اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می‌کنند البته این موضوع شامل همه افراد نمی‌شود ولی به طور کلی این چنین زنانی به دنبال تأمین معاش در دام فریبکاران و سوءاستفاده‌گران می‌افتند، گفت: باید بگویم زنان بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی مانند اعتیاد هستند که تاکنون هیچگونه برنامه خاصی برای کنترل اعتیاد زنان به شکل ویژه وجود نداشته است.

این کارشناس مسائل زنان با بیان اینکه پیشگیری در بحث اعتیاد بسیار مهم است و این موضوع باید در مدارس و کتاب‌های درسی گنجانده شود، افزود: گاهی فقر نیز افراد را به سمت و سوی مشکلاتی مانند اعتیاد می‌اندازد، بنابراین باید موضوع پیشگیری از سوی تمام ارگان‌ها در امر اعتیاد به ویژه در قشر زنان مدنظر قرار گیرد.

محمودزاده با بیان اینکه تمام مسئولان مسئولیت دارند که در زمینه کنترل و ساماندهی اعتیاد زنان گام بردارند، اظهار داشت: محتوای درسی و واحدهای درسی دانشگاه نیز در زمینه پیشگیری و آسیب‌های اعتیاد باید در اختیار دانشجویان قرار گیرد؛ توانمندسازی زنان بعد از پیشگیری در اعتیاد ازا موری است که نباید از آن غافل ماند همچنین باید بدانیم افرادی که اعتیاد خود را ترک می‌کند می‌توانند مجدداً در جامعه فعالیت کرده و زندگی آرامش‌بخشی داشته باشند بنابراین به آنها باید به عنوان یک بیمار نگاه کرد.

وی ادامه داد: موضوع ارائه لایحه ساماندهی زنان معتاد و جلوگیری از زنانه‌شدن اعتیاد درصورت نیاز با درنظرگرفتن بودجه لازم می‌تواند مدنظر قرار گیرد در حقیقت ردیف بودجه‌ای برای این امر که بسیار مهم است باید اختصاص داده شود. به این شکل که ردیف بودجه‌ای برای ساماندهی اعتیاد زنان درنظر گرفته شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار