مدیر ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار مازندران:
مدیر ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار مازندران مهلت ارسال آثار به هشتمین جشنواره شعر اشک انار را تا پایان آبان‌ماه اعلام کرد.
کد خبر: ۸۵۳۶۲۸۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶

 

 




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سید محمد صادقی‌سنگدهی گفت: هشتمین جشنواره شعر مقاومت و حماسه که در استان به اشک انار مشهور شده با هدف ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس و تقویت حرکت پویای شعر متعهد در جامعه ادبی استان و به‌کارگیری ظرفیت‌های علمی و ادبی استان برای ارتقای کیفیت سروده‌ها و آگاهی و شناخت نسبت به حقیقت دفاع مقدس و توجه به شاعران نوجوان و جوان مازندرانی و کشف استعدادهای تازه و برنامه‌ریزی برای پرورش این استعدادها و با همکاری بسیج جامعه پزشکی و سلامت استان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره‌های شعر و خاطره‌نویسی دفاع مقدس مازندران فرصت ارسال آثار را تا پایان آبان‌ماه امسال اعلام کرد و بیان داشت: پس از داوری آثار و سیر مراحل آماده‌سازی و چاپ کتاب، اختتامیه در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

صادقی موضوعات اشعار را هشت سال دفاع مقدس، ایثارگران، جانبازان، آزادگان، شهدای هسته‌ای، جنگ نرم، شبیخون فرهنگی و حماسه 9 دی،  فرهنگ عاشورایی، مقاومت ملل و بیداری اسلامی مردم مظلوم  فلسطین، جنوب لبنان، سوریه، بحرین، یمن و ستم‌دیدگان جهان با نگاه استکبارستیزی اعلام کرد.

وی افزود: شاعران می‌توانند از هر گروه سنی اشعار برای کودکان تا هفت سال، نوجوانان تا 14 سال و  بزرگسالان را به زبان فارسی و بومی محلی مازندرانی با ترجمه فارسی و إعراب‌گذاری کامل در بخش‌های سنتی، نیمایی و سپید به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیر ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار مازندران با اشاره به اینکه اشعار برگزیده در کتاب جشنواره به چاپ می‌رسد، تصریح کرد: آثار برتر جشنواره به کنگره سراسری  شعر دفاع مقدس راه می‌یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها