رئیس انجمن جراحان عمومی ایران با اشاره به اینکه پزشک پس از بیش از یک‌سال دوندگی در دادگاه‌ها و کمیسیون‌ها، تبرئه می‌شود، گفت: متاسفانه بیماران مظلوم واقعی در میان انبوه شکایت‌های بی‌مورد پزشکی گُم می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۳۶۲۴۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس انجمن جراحان عمومی ایران بر ضرورت ایجاد امنیت قضایی برای جامعه پزشکی اظهار کرد: متاسفانه برخی با طمع و چشمداشت به دریافت دیه 300 میلیونی از کنار بیمار از دست رفته شان، اقدام به شکایت از پزشک می کنند.

 بهزاد رحمانی با اشاره به وضعیت امنیت جامعه پزشکی اظهار کرد: مختل شدن امنیت جامعه پزشکی مستقیماً در تصمیم گیری‌ها و روند درمان بیماران اثرگذار است.

وی افزود: به عنوان مثال اگر بیماری به علت آپاندیس زیر دست پزشک فوت کند، دیه او در ماه 300 میلیون تومان است. بنابراین هر جراح و پزشکی با توجه به این موضوع نمی‌تواند آزادانه درباره بیماری با چنین مشکلی تصمیم گیری کند.

رئیس انجمن جراحان عمومی ایران با بیان اینکه گاهی به اعمال جراحی بر می خوریم که تداوم آن فقط 50 درصد شانس زنده ماندن و امید به زندگی را به همراه دارد و احساس ناامنی در چنین شرایطی باعث می‌شود تصمیم گیری برای پزشک مشکل شود و در این میان بیمار است که به دلیل فقدان امنیت حرفه ای ممکن است متحمل ضررهایی شود.

رحمانی درباره راهکارهای ایجاد امنیت حرفه ای و شغلی در جامعه پزشکی گفت: جان کلام آن است که تصمیم گیرندگان در خصوص جرائم پزشکی در کمیسیون‌های پزشکی به این موضوع توجه داشته باشند که اعضای کمیسیون از طریق انجمن‌های پزشکی معرفی شوند تا بی غرض و با عدالت در جریان شکایت‌های بیماران قرار گرفته و پس از نظر کارشناسی اعلام نظر کنند.

وی افزود: شاید جالب باشد بدانید که در سال 90 ، 11 درصد از شکایات بیماران به نظام پزشکی به نتیجه مثبت رسید و مابقی پرونده‌ها شکایت‌های بی موردی بود که روند آن اکنون هم در حال افزایش است و متاسفانه برخی با طمع و چشمداشت به دریافت دیه 300 میلیونی از کنار بیمار از دست رفته شان اقدام به شکایت می‌کنند.

رئیس انجمن جراحان عمومی ایران با بیان اینکه در این میان بیماران مظلوم واقعی در میان انبوه پرونده‌ها گم می‌شوند، گفت: باید در گام اول نظام رسیدگی در اعضای کمیسیون‌ها اصلاح شودو دوم آنکه حق اعاده حیثیت و پیگیری برای بیمار هم وجود داشته باشد.

رحمانی تاکید کرد: در حال حاضر این حق وجود ندارد و پزشک پس از بیش از یک‌سال دوندگی در دادگاه‌ها و کمیسیون‌ها، تبرئه می‌شود اما نمی‌تواند از بیمار شکایت کند.

وی افزود: متاسفانه دیه 300 میلیونی برخی را به شکایت ترغیب می‌کند و به اصطلاح برای آنها سنگ مفت و گنجشک مفت است. باید توجه داشت که ایجاد امنیت قضایی برای جامعه پزشکی ایجاد امنیت درمان است.

بر اساس این گزارش، دهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران از 21 تا 23 مرداد ماه در محل سالن همایش‌های بین المللی رازی تهران برگزار می‌شود، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبگاه www.iags.ir مراجعه و یا با شماره 88539221-88539220 تماس حاصل کنند.

ارسال نظرات