مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آغاز اجرای طرح بزرگ کاداستر در 470 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۶۲۰۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

 




خبرگزاری بسیج مازندران، صادق حسین‌پور اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح بزرگ تهیه نقشه کاداستر برای سنددار کردن زمین‌های کشاورزی در استان، طرح بزرگ پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی (کاداستر) در 470 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شد.

وی بیان کرد: مازندران به‌عنوان یکی از استان‌های پایلوت برای اجرای طرح پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی (کاداستر) در کشور انتخاب شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: با تهیه نقشه کاداستر، مالکیت‌های دولتی و شخصی بر روی زمین، نوع الگوی کشت و نوع محصول مشخص شده و تولیدکنندگان و کشاورزان با همکاری اکیپ‌های جمع‌آوری اطلاعات توصیفی و مکانی می‌توانند برای زمین خود سند مالکیت دریافت کنند.

حسین‌پور گفت: با تهیه نقشه کاداستر در زمین‌های کشاورزی و باغی، مقدمات سنددار کردن اراضی کشاورزی برای تولیدکنندگان و کشاورزان استان فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: کشاورزان و تولیدکنندگان برای اجرای موفقیت‌آمیز طرح سنددار کردن زمین‌های کشاورزی خود با اکیپ‌های جمع‌آوری اطلاعات و کارشناسان مراجعه‌کننده همکاری کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران به روستاییان و کشاورزان توصیه کرد در گام نخست، با ارائه اطلاعات دقیق و صحیح به کارشناسان جمع‌آوری کننده اطلاعات زمین کشاورزی، در سنددار شدن اراضی کشاورزی همکاری کنند.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: اجرای صحیح طرح کاداستر زمین‌های کشاورزی در مازندران، نیازمند تلاش و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و کشاورزان منطقه است.

 

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی مازندران فاقد سند مالکیت است، ادامه داد: کشاورزان و بهره‌برداران این بخش، برای جذب اعتبارات و تسهیلات بانکی به جهت نداشتن وثیقه و ضمانت با مشکل مواجه هستند که با اجرای این طرح و سنددار شدن اراضی کشاورزی مشکلی در تامین وثیقه و ضمانت بانکی ندارند.

حسین‌پور در پایان گفت: دریافت اسناد مالکیت برای زمین‌های کشاورزی توسط کشاورزان و باغ‌داران، نیازمند ارائه اطلاعات دقیق و صحیح از زمین خود به کارشناسان مراجعه‌کننده و همکاری با آنهاست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها