رئیس سازمان تامین اجتماعی از پرداخت هزینه بیمه 800 هزار کارگر ساختمانی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۶۱۶۸
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ،سیدتقی نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که چرا کارفرمایان نسبت به کسر حق بیمه از مزایای انگیزشی اعتراض می‌کنند، اظهار داشت: طبق ماده 30 و بند «ب» ماده 2 قانون تامین اجتماعی تمام مزایای مستمری رفاهی مشمول حق بیمه می‌شود.

وی با بیان اینکه کسر حق بیمه از مزایای انگیزشی طبق قانون صورت می‌پذیرد افزود: این قانون بسیار واضح و کاملا روشن بیان کرده که تمام مزایا مشمول کسر حق بیمه می‌شود.
نوربخش در پاسخ به این سوال که اگر این کسر حق بیمه که از مزایای انگیزشی قانونی بوده، چرا سال گذشته اجرا نشد، تصریح کرد: سال گذشته هم اجرا کردیم، اما شورای عالی کار در مرداد ماه آن را لغو کرد اما امسال طبق استعلام معاون حقوقی رئیس‌جمهور این مزایا هم مشمول کسر حق بیمه شد.

وی گفت: کارفرمایان هم طی روزهای گذشته همکاری خوبی با سازمان تامین اجتماعی در این باره داشته‌اند و از این جهت مشکلی نیست.

رئیس سازمان تامین اجتماعی همچنین در خصوص سهمیه بیمه کارگران ساختمانی تاکید کرد: مبلغی حدود هزار و 400 میلیارد تومان بابت بیمه کارگران ساختمانی هزینه کرده‌ایم که این میزان بابت 800 هزار کارگر ساختمانی پرداخت شده است البته منابع آن از محل صدور پروانه ساختمانی و عوارض بوده است.

نوربخش در ادامه گفت: درآمدهای ناشی از صدور پروانه‌های ساختمانی برای بیمه کارگران ساختمانی 650 میلیارد تومان بوده است که مابه‌التفاوت آن تا 1400 میلیارد تومان یعنی 750 میلیارد تومان را از محل‌های دیگری تامین کرده‌ایم.
رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: در عین حال امسال ماهانه صدهزار نفر را مشمول حق بیمه کرده‌ایم که البته در این باره مشکلاتی وجود دارد که کتبا به رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گزارش داده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که سازمان تامین اجتماعی در مجموع چقدر از دولت طلبکار است، گفت: 6 هزار میلیارد تومان از اشخاص حقیقی و حقوقی طلب داریم و 90 هزار میلیارد تومان هم از دولت طلب انباشته شده است؛ این مطالبات قطعی است که باید پرداخت شود.

وی همچنین درباره اینکه آیا امکان بخشودگی جرایم کارفرمایان وجود دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: این موضوع در اختیار سازمان تامین اجتماعی نیست اما مجلس شورای اسلامی در برخی مواقع بخشی از جرایم را می‌بخشد اما تاکنون در سال 94 هیچ کدام از جرایم بخشوده نشده‌اند.
ارسال نظرات