معاون هماهنگ كننده سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام:هنر بخاطر ظرافت هايي كه دارد تاثيرگذار است و هنرمندان خصوصاً شاعران مي توانند با هنرنمايي خود ارزش هاي اسلامي خصوصاً ارزشهاي دفاع مقدس و انقلاب اسلامي را احياء نمايند.
کد خبر: ۸۵۳۶۰۶۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ جمال شاكرمي معاون هماهنگ كننده سپاه اميرالمومنين (ع) استان ايلام ،در مراسم محفل شعر ميلاد امام حسن مجتبي (ع) و گراميداشت سالروز آزادسازي مهران در هتل زاگرس عنوان كرد:هنر بخاطر ظرافت هايي كه دارد تاثيرگذار است و هنرمندان خصوصاً شاعران مي توانند با هنرنمايي خود ارزش هاي اسلامي خصوصاً ارزشهاي دفاع مقدس و انقلاب اسلامي را احياء نمايند.

وي در ادامه ضمن گراميداشت سالروز آزاد سازي مهران ابراز داشت: عمليات والفجر 8 كه در20بهمن سال 64 به وقوع پيوست، يكي از طولاني ترين و مهم ترين عملياتي بود كه در آن، رزمندگان ما توانستند منطقه بسيار مهمي از خاك عراق را تسخير نموده و چون در آن عمليات ارتباط دريايي عراق با خليج فارس قطع شد روزهاي متمادي بسياري سختي را براي دشمن بوجود آورند .

شاكرمي ابراز داشت:. دشمن در آن عمليات با استفاده از اندوخته ها و كمك كشور هايي چون فرانسه و روسيه سعي كرد تا استراتژي دفاع متحرك را در پيش بگيرد و در آن ايام خارج شدن از شرايط براي فرماندهان بسيار سخت بود .

رزمنده دوران دفاع مقدس، با بيان اينكه در حال حاضر نيز مجموعه نظامي دافوس شكل عمليات والفجر 8 را در بخش هاي خود قرار داده است عنوان كرد: هنگامي كه رزمندگان اسلام منطقه فاو را به تصرف خود در آورند دشمن اقدامات و شيوه هاي جديدي را در پي گرفت و با كمك كشورهاي فرانسه و روسيه توانست چند نقطه مرزي را به تصرف خود در آورد.

سرهنگ شاكرمي اذعان داشت: آخرين استراتژي مورد نظر عراقي ها مرز مهران بود و آنها مهران را در مقابل فاو قرار دادند چراكه مهران در موقعيت جبهه مياني قرار داشت و تنها حوزه دسترسي آنها به كشور ايران بود.

وي افزود: رزمندگان اسلام توانستند با جان فشاني ها و شهادت طلبي ها در عمليات غرور آفرين كربلاي يك و با رمز "يا ابالفضل العباس(ع)" مهران را از چنگال دشمن بگيرند و يك بار ديگر قلب امام (ره) را شاد گردانند و خط بطلاني به استراتژي دفاع متحرك دشمن بكشانند.

معاون هماهنگ كننده سپاه اميرالمومنين (ع) استان ايلام در ادامه بيانات خود با بيان اينكه ،دشمن با وجود امكانات بسيار و حمايت هاي كشور هاي مختلف حالت تدافعي به خود گرفت عنوان كرد: ارتفاعات قلاويزان جزء برنامه عمليات كربلاي 1 نبود كه بحمدالله با تلاش رزمندگان و جانفشاني شهداي گرانقدر ، اين مرز و مناطق مهم ديگري نيز در آن شرايط سخت، گرماي طاقت فرسا و امكانات و تجهيزات محدود ، از چنگال دشمن گرفته شد.

شاكرمي در پايان اظهارات خود با بيان اينكه نقش رزمندگان دفاع مقدس تحريف نشده است ، عنوان كرد: امروزه هنرمندان ما مي توانند با هنرنمايي خود در عرصه هاي مختلف شعر، هنرهاي تجسمي ، فيلم و...به فضاي دوران جنگ وارد شود و دليرمردي هاي رزمندگان را با زبان هنر به جامعه القاء نمايند.


ارسال نظرات