خبرهای داغ:
امام جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه مردم انتظار دارند دولت با این همه واردات بی رویه به ویژه واردات کذایی برخورد کند، گفت: مبارزه با واردات بی رویه به ویژه واردات کالاهای قاچاق از تأکیدات رهبری نیز است که بارها بر مقابله با کالای قاچاق تذکر داده اند.
کد خبر: ۸۵۳۵۸۹۶
|
۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه این هفته تویسرکان با اشاره به سالگرد حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران گفت: با این جنایات و هزاران جنایت دیگر، امریکا چطور می تواند حرف از حقوق بشر بزند.

وی اظهار کرد: برخی می خواهند چهره خبیث و پلید امریکا را زیبا جلوه دهند که این هرگز شدنی نیست، چرا که دستان دولت امریکا به خون زنان و کودکان جهان آغشته است.

خطیب نماز جمعه تویسرکان در ادامه به دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری در روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار مانند همیشه بر اقتصاد مقاومتی که نقطه کانون آن تکیه بر ظرفیت های داخلی است تأکید داشتند و اینکه اقتصاد مقاومتی درون زا با نگاه به بیرون ترجمه می شود.

موحدی، ایران اسلامی را سرشار از نیروی انسانی جوان، تحصیل کرده و خلاق و ذخایر نفتی و گازی و سرمایه های بسیار دیگر دانست و با اشاره به موقعیت مناسب جغرافیایی کشور، عنوان کرد: برای اینکه ایران عزتش بیشتر شود و روی پای خود بیش از پیش بیایستد باید اقتصاد مقاومتی تحقق یابد و این جز با مدیریت جهادی به دست نمی آید.

وی تصریح کرد: لازم است که که مسئولان با باور این موضوع برنامه ریزهای مجدانه ای داشته باشند و با یک عزم جدی برای با واردات بی منطق و بی رویه مقابله کنند.

امام جمعه تویسرکان افزود: آیا این غصه و درد نیست که تنها میلیاردها تومان صرف خرید و خودروهای مدل بالا می شود و عده ای مرفهین بی درد ارز میلیاردی از کشور به این بهانه خارج می کنند؟

موحدی با بیان اینکه این تنها نمونه کوچکی از کالاهای کذایی است که وارد کشور می شود و ارز بسیاری برای آنها از کشور خارج می شود، گفت: هیچ عاقلی اجازه نمی دهد این همه ارز از کشور خارج شود و برای حل این مشکل باید مدیریت جدی شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم انتظار دارند دولت با این همه واردات بی رویه به ویژه واردات کذایی برخورد کند، عنوان کرد: مبارزه با واردات بی رویه به ویژه واردات کالاهای قاچاق از تأکیدات رهبری نیز است که بارها بر مقابله با کالای قاچاق تذکر داده اند.

خطیب نماز جمعه تویسرکان همچنین بر بحث بازنگری در سیاست های پولی و نظام بانکی اشاره کرد و افزود: خیلی از بانک ها به قوانین بانکی که مورد تأیید شورای نگهبان است عمل نمی کنند و برای خود راه فرارهایی درست کرده اند.

موحدی تصریح کرد: نظام بانکی ما نباید این گونه و با این بهره ها عمل کند و باید در عمل مشارکتی باشد و ضروی است که در نظام بانکداری بازنگری جدی صورت گیرد.

وی در ادامه به مصرف کالاهای داخلی برای رونق تولید داخلی و حل مشکل بیکاری تأکید کرد و گفت: رهبری برهای خطاب به دولت و مردم بر استفاده از کالاهای داخلی در حمایت از تولیدکنندگان و کارگران و به ویژه در ایجاد اشتغال تأکید کرده اند.

امام جمعه تویسرکان تصریح کرد: استفاده از محصولات خارجی دور از شأن که یک مملکت مستقل است اگر ما از خودمان استفاده از کالای داخلی را آغاز کنیم، کم کم در جامعه گسترش می یابد و تولیدکنندگان هم ترغیب می شوند تا کیفیت کالاهای خود را ارتقاء بخشند.

موحدی همچنین به خودسازی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: بر احیاء و بهره بردن از شب قدر اهتمام داشته باشیم چراکه شب قدر، شبی است که به ما عزت و شرافت می دهد.

وی افزود: شب قدر ما را با ملائکه همنشین می کند و می طلب از برنامه های شب قدر نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات