امام جمعه شهرکرد:

مذاکرات چه به نتیجه برسد، چه نرسد، برای ملت ایران خیر است

خطیب جمعه شهرکرد، گفت: ملت ایران به هیچ عنوان به آمریکا اعتماد ندارد و از عمق جان همیشه "مرگ بر آمریکا " را سر می دهند و به راحتی جنایت های آمریکا را فراموش نخواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۳۵۸۹۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، در خطبه‌های نماز جمعه امروز 12تیرماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد، پس از سفارش آحاد مؤمنین روزه دار به رعایت تقوای الهی، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، یکی از دغدغه های اهل تقوا را برشمرد.

وی، افزود: پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند: کسی که به اندازه یک خردل در دلش عَصبیّت وجود داشته باشد در روز قیامت با اعراب جاهلی محشور می‌شود.

خطیب جمعه شهرکرد، ادامه داد: تَعصّب دو نوع ممدوح و مذموم است. تعصب در صیانت از دین اسلام، صیانت از ناموس، صیانت از آئین‌های اسلامی و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت و مُروج و پایبند بودن به اسلام داشتن پسنیده است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، تأکید کرد: اما گرفتار شدن در تعصبات مذموم همچون تعصب در قبیله‌گرایی، مرزهای جغرافیایی و اهل این شهر و آن شهر بودن، جناح‌بازی و گروه بازی‌ها و زیر پا گذاشتن حق به واسطه این تعصبات بی‌جا، ناپسند و زیان‌بار است؛ بنابراین باید مراقب باشیم که خدایی نخواسته گرفتار تعصبات بی‌جا نشویم.

امام جمعه شهرکرد، با ادامه تفسیر آیات شریفه 17 و 18 سوره مبارکه توبه، شرایط ویژه متولیان مساجد را متذکر شد و ایمان به خدا، ایمان به روز قیامت و معاد، اقامه نماز، پرداخت زکات و از همه مهمتر شجاعت و نترسیدن غیر از خدا را پنج شرط ویژه متولیان مساجد دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه، ماجرای سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس و شهادت 298مسافر بیگناه این هواپیما بر اثر اصابت موشک ناو جنگی آمریکایی وینسنس را یادآور شد و گفت: آمریکایی‌ها در حالی که می‌دانستند این هواپیما جنگی نیست و مسافربری است و طبق ضوابط در مسیر خودش در حال پرواز است؛ اما از آن‌جا که دلشان نسبت به انقلاب اسلامی پر از کینه و دشمنی بود اوج دشمنی و کینه خود را نشان دادند و به تعبیر خودشان زهره چشمی از نظام اسلامی گرفتند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه آمریکایی‌ها از این گونه جنایت‌ها در حق ملّت و نظام اسلامی در طول تاریخ کم نداشته است، به مسدود کردن دارایی‌های ملت ایران از سال 59 به عنوان نمونه‌ای دیگر از این جنایت‌ها اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران هیچ‌گاه به آمریکایی‌ها اعتماد نکرده، نمی‌کند و نخواهدکرد، افزود: آمریکایی‌ها بعد از این همه جنایت‌آفرینی و پرونده سیاهی که از خود در حق این انقلاب به جا گذاشته‌اند انتظار دارند دل ملت ایران نسبت به آن‌ها مملو از کینه نباشد و از عمق جان مرگ بر آمریکا نگوید و در مذاکرات هسته‌ای به آنها اعتماد کند؛ اما ملت ایران هوشیارتر از آن است که بخواهد دل به این جنایت‌کاران ببندد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: ملت ایران به هیچ عنوان به آمریکا اعتماد ندارد و از عمق جان همیشه "مرگ بر آمریکا " را سر می دهند و به راحتی جنایت های آمریکا را فراموش نخواهد کرد.

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با اعضای ۱+۵ خطاب به تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: مذاکره کنندگان ایرانی توصیه‌ها و منویات رهبر انقلاب را ملاک عمل خود قرار بدهند و همه راه‌ها را بر نفوذ دشمن ببندید و بدانند که این مذاکرات چه به نتیجه برسد و چه نرسد هر دو برای ما خیر است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، ابراز امیدواری کرد که روند مذاکرات طی هفته‌های آینده به گونه‌ای رقم بخورد که ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه هفته آینده به خود ببالند و با سربلندی به مردم بگویند که اگر مذاکرات به نتیجه نرسیده خیر است و از این پس باید به ظرفیت‌های درونی و اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم و دشمن هم هیچ غلطی نخواهد کرد و اگر هم به نتیجه رسید که با رعایت خطوط قرکزی که رهبری مشخص کرده اند نیز برای ما خیر است.

خطیب جمعه شهرکرد،به 14 تیرماه، روز قلم اشاره کرد و گفت: قلم به دستان و نویسندگان باید در ترویج اسلام ناب محمدی و حق تلاش کنند و در برابر توطئه های دشمنان همیشه بیدار باشند.

حجت الاسلام و المسلمین، به 16تیرماه روز شهرداری ها و دهیاری ها را یادآور شدو افزود: شهرداری ها باید در خدمت مردم باشند و مردم نیز با پرداخت به موقع عوارض شهرداری، این نهادها را حمایت کنند.

وی در ادامه، مالیات را باعث تقویت و استقلال کشور در حوزه اقتصاد دانست و خواستار رعایت عدالت مالیاتی در کشور شد.

گفتنی است: امام جمعه شهرکرد در پایان خطبه های این هفته به شبهای قدر و سالروز شهادت مولای متقیان اشاره کرد و با تأکید بر اینکه؛ شیعیان حضرت علی علیه السلام باید جهادگر باشند و در راه اسلام روحیه جهادی داشته باشند، خواستار بهره گیری بیشتر مؤمنان و روزه داران از فیوضات لیالی باعظمت قدر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار