خبرهای داغ:
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان مطرح کرد

وجود 249 نفر زندانی غیر عمد در همدان

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه در سال‌جاری 249 نفر زندانی غیر عمد داریم، گفت: اکثر مشکل این زندانیان مالی است.
کد خبر: ۸۵۳۵۷۶۲
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، یداله روحانی منش شامگاه گذشته در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان، اظهار کرد: جشن گلریزان سال 93 با همت مردم استان همدان برگزار شد و با توجه به مبالغ جمع آوری شده 265 نفر زندانی آزاد شدند.

وی افزود: در سال گذشته 821 نفر زندانی مالی در استان همدان داشتیم که جمع کل مبلغ مورد نظر برای آزادی آنها 57 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده است.

روحانی منش به گذشته شکات اشاره کرد و افزود: مجموعه ستاد دیه استان همدان ابتدا اقدام به صحبت با شکات کرده که شاید آنها از شکایت خود انصراف دهند که در این راستا 60 درصد شکات از شکایت خود گذشت کردند.

وی خاطرنشان کرد: 26 میلیارد و 900 میلیون تومان از مبلغ 57 میلیارد و 900 میلیون تومان توسط شکات گذشت شده است.

روحانی منش تاکید کرد: بانک قوامین در برگزاری جشن گلریزان به ستاد دیه استان همدان کمک‌های بسیار خوبی داشته همچنین علاوه بر آن مبلغ 50 میلیون تومان کمک نقدی به ستاد دیه برای آزادی زندانیان داشته و بانک ملت، صادرات و تجارت برای آزادی زندانیان مبلغی را هدیه کرده و با دادن وام‌های قرض الحسنه به ستاد دیه کمک کردند.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری 249 نفر زندانی غیر عمد داریم، تصریح کرد: اکثر مشکل این زندانیان مالی بوده و بیشترآنها به خاطر مشکل ضمانت، چک‌های برگشتی و سایر مصادیق در زندان هستند.

روحانی منش یادآور شد: مدیرکل دادگستری استان همدان اقدام به آزادی 10 نفر زندانی را تقبل کرده و این موضوع جای تحسین و تشکر دارد.

وی خاطرنشان کرد: بانک کوثر و انصارالمجاهدین برای 100 نفر وام سه تا پنج میلیون تومانی تدارک دیده تا در این راستا به زندانیان جرائم غیر عمد کمک شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری برای آزادی کل زندانیان کشور مبلغی را هدیه کرده و در این راستا سهم همدان 20 میلیون تومان کمک نقدی و آزادی زندانیان با پرونده‌های زیر 10 میلیون تومان را تقبل کرده‌اند.

روحانی منش با بیان اینکه امیدواریم این دسته از زندانیان در عید فطر در کنار خانواده‌های خود حضور یابند، تصریح کرد: مجموعه شرکت سیاحتی علیصدر 50 میلیون تومان کمک نقدی به ستاد دیه داشته همچنین 30 میبلیون تومان انجمن حمایت از زندانیان به ستاد دیه کمک نقدی کرده است و سایر خیران نیز مبالغ مختلفی به ستاد کمک کردند.

وی ادامه داد: مجموعه استانداری 100 میلیون تومان و مجموعه حمل و نقل و پایانه‌ها 50 میلیون تومان کمک نقدی به ستاد دیه داشتند.

این مراسم در مجتمع فرهنگی هنری ابن سینای همدان برگزار شد و برخی صندلی‌های سالن خالی بودند همچنین به گفته مجری این برنامه تعداد حاضرین در سالن نسبت به سال گذشته بسیار کمتر بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات