محفل انس با قرآن در روز پنجشنبه مصادف با ولادت کریم اهل بیت،امام حسن مجتبی(ع) با حضور کارکنان پایور و وظیفه در ستاد سپاه ناحیه ساوه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۵۶۹۵
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوه پیرامون ویژگی قرآن کریم گفت: قرآن کريم بعنوان آخرين کتاب الهي و معجزه جاويدان پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله که شخص ايشان بعنوان خاتم‌النبيين و آخرين پيامبر الهي مطرح مي‌باشند، داراي ويژگي هاي منحصر به فردي در مقايسه با ساير کتب الهي مي‌باشد که آنرا از ساير کتب کاملاً متمايز مي‌نمايد

محمد صادق شعبانپور افزود: شايد مهمترين عامل و علت اين تمايز و ويژگيهاي انحصاري در اين باشد که بعد از بعثت رسول اکرم صلي الله عليه و آله و نزول قرآن مجيد، ارسال رسولان و بعثت پيامبران خاتمه يافت و لذا محتواي وحي الهي در قالب قرآن کريم بشر را تا ابد از کتب ديگر بي‌نياز مي‌نمايد، و به عبارتي قرآن مجيد يک معجزه ابدي و در عين حال کتاب هدايت انسان ها تا ابد خواهد بود. بنابراين ارتباط کليه انسان هاي طالب سعادت و هدايت با قرآن در تمامي عصرها و نسلها، امري بديهي و اجتناب‌ناپذير است. ضمن اينکه خود را کتاب هدايت تمامي انسان ها و شخص رسول اکرم (ص) رحمة للعالمين مي‌باشند.

شعبانپور با اشاره هرچه بیشتر انس با قرآن در ایام جوانی گفت: حال که خداوند انسان را با فطرتي پاک آفريده است و اين فطرت پاک در ايام جواني قابل بهره‌برداري در مسير هدايت و کمال به بهترين وجه مي‌باشد. و حال که قرآن کتاب هدايت و تربيت فطرت الهي انسان به سوي کمال و رشد مي‌باشد، بنابراين بهترين زمان براي بهره‌برداري و تربيت يافتن از آن در همان جواني است و اين عقلاني‌ترين روش براي فلاح و رستگاري انسان است که در جواني با قرآن مأنوس گردد. حديثي است از امام صادق عليه السلام است که مي‌فرماید: کسي که در جواني قرآن بياموزد قرآن با گوشت و خون او آميخته خواهد شد.طبيعي است که اگر قرآن با گوشت وخون کسي آميخته شود آنگاه او تربيتي قرآني خواهد يافت و به حيات معنوي و طيبه قرآني دست خواهد يافت و چنين انساني هم خود را به فلاح مي‌رساند و هم باعث فلاح و رستگاري جامعه خواهد شد. چنين انساني مصداق صالحين واقعي است که بشريت از فقدان آنها رنج مي‌بردد.

در این مراسم دو تن از  قاریان ممتاز شهرستان ساوه وذاکر اهل بیت علیهم اسلام به اجرای برنامه پرداختند. 

ارسال نظرات