فرهنگ‌سازی توسط دانشگاه‌ها یک ضرورت است؛ اساتید و دانشجویان باید با تمام وجود فداکاری داشته باشند و در هر رشته‌ای با فرهنگ اسلام و قرآن آشنا و به مرحله خودباوری رسیده باشند.
کد خبر: ۸۵۳۵۶۸۹
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با مسئولان و اساتید دانشگاه جامع علمی-کاربردی اراک که ظهر امروز 10 تیر ،در دفتر امام جمعه برگزار شد تأکید کرد: باید  تلاش کنیم دانشگاه‌های ما از نظر رشد دانش جلوتر از دنیا حرکت کنند و توزیع منابع و نیروی انسانی نیز در رشته‌های مورد نیاز از جمله علوم انسانی باید براساس جدول و برنامه صورت گیرد و مدرک گرایی صرف مد نظر نباشد.

وی با انتقاد از ترویج مدرک گرایی در جامعه و جذب دانشجو توسط دانشگاه‌ آزاد که مروج این فرهنگ است ادامه داد: در فرهنگ اسلامی، علوم انسانی بسیار مقدس است و نباید با دید مدرک گرایی به آن پرداخت شود و ارائه آموزش‌ها باید براساس یک جدول مشخص و تدوین شده صورت گیرد ضمن اینکه ارائه مدرک باید در درجه دوم اهمیت، قرار گیرد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر قدر و مرتبت علم از نظر قرآن و روایات اهل بیت(ع) افزود: توسعه دانشگاه‌ها باید مشروط باشد و  در تمام زمینه‌ها ازجمله پژوهش، تحقیقات و فناوری انجام شود همچنین باید تلاش کرد به سمت تأمین نیازهای داخلی و در جهت قطع وابستگی به منظور حضور در بازارهای جهانی باشیم تا از این  طریق بتوان علم و فرهنگ ایرانی-اسلامی را در دنیا ترویج داد.

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی توسط دانشگاه‌ها یک ضرورت است؛ اساتید و دانشجویان باید با تمام وجود فداکاری داشته باشند و در جهت تحقق سیاست‌های برنامه ششم وارد میدان شوند البته استاد باید در هر رشته‌ای با فرهنگ اسلام و قرآن آشنا و به مرحله خودباوری رسیده باشد در غیر این صورت دانشگاه و استاد ابزاری برای ترویج علم و فرهنگ غرب خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان افزود: از فرصتی که برای نجات کشور از وابستگی به بیگانگان فراهم شده نهایت استفاده را با همت و مجاهدت بیشتر ببریم تا همان‌طور که در عرصه تکنولوژی هسته‌ای موفق بوده‌ایم در سایر عرصه‌ها نیز توفیقات لازم را کسب کنیم.

به گزارش ایکنا؛ سیدعبدالعلی ذوالانواری رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان مرکزی نیز در این جلسه به روند سیاست‌های اتخاذی این دانشگاه در ادوار مختلف پرداخت و اظهار امیدواری کرد دانشگاه‌های علمی کاربردی به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم و ارزش محور حرکت کنند.

ارسال نظرات