رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نوشهر به حضور امام جماعت در ادارات بالای 15‌ نفر نیرو تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۳۵۶۸۶
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام رضا خطیبی در سومین جلسه شورای اداری این شهرستان با تاکید بر نصب بنر و پارچه بر سردرب ادارات در تمام مناسبات مذهبی و انقلابی، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اداری موظف هستند علاوه بر پخش صدای اذان در ادارات زمینه حضور امام جماعت را نیز در اداراتی که بیش از 15 نفر پرسنل دارند نیز فراهم کنند.

وی رعایت پوشش اسلامی کارکنان ادارات و دستگاه‌ها را ضروری خواند و افزود: تذکر به ارباب‌رجوع برای عدم حرمت‌شکنی و حضور مسئولان در نماز جمعه از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خطیبی شناسایی و ساماندهی امور قرآنی و فرهنگی را از وظایف مهم اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان نوشهر برشمرد و خاطر‌نشان کرد: بخش قرآنی و فرهنگی این اداره شامل واحدهایی مانند واحد قرآن، فرهنگی، تشکل‌های دینی، امور مساجد و مبلغین و واحد امور بانوان است.

وی با بیان اینکه گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حوزه قرآن و فرهنگی از اقدامات تبلیغات اسلامی در سال‌های اخیر بود، تصریح کرد: صدور مجوز قرآنی (خانه‌های قرآن در روستاها و موسسات قرآنی در شهر) و اجرای بیش از 70‌ عنوان فعالیت قرآنی از مهم‌ترین ارکان کانون قرآنی محسوب می‌شود.

این مسئول از فعالیت پنج موسسه قرآنی فعال در شهرستان نوشهر خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر 15 خانه قرآن روستایی مشغول ترویج فرهنگ قرآنی و آموزش و قرائت مفاهیم قرآنی است.

وی با اشاره به برگزاری بیش از 20 جلسه گفتمان دینی در مدارس و دانشگاه‌های شهرستان نوشهر خاطر‌نشان کرد: اجرای طرح اوقات فراغت در قالب هسته‌های فرهنگی جوان و بوستان معرفت، اقدامات فرهنگی ویژه طرح ساماندهی دریا از دیگر اقدامات واحد فرهنگی در سال گذشته است.

خطیبی تشکیل پرونده برای 200 هیئت مذهبی و 180 مداح و ذاکر را از جمله اقدامات واحد تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی نوشهر خواند و گفت: برگزاری جلسات ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی و جلسات آیینی و گردهمایی آموزشی و نشست‌های ویژه مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان، برگزاری مراسم در مناسبت‌های ملی و مذهبی و ... از مهم‌ترین عملکردهای واحد تشکل‌های دینی و مذهبی این اداره است.

وی با اشاره به تکمیل 180 شناسنامه فرهنگی مساجد روستا و شهر تصریح کرد: گردهمایی هیئت امنا مساجد، اعزام روحانی به مساجد، مدارس و ادارات فاقد نماز جماعت، اعزام مبلغ و روحانی در ایام ماه رمضان، محرم و دهه فاطمیه، گردهمایی و جلسه جامعه روحانیون و تکمیل پرونده روحانیون مقیم و غیر مقیم از اقدامات واحد امور مساجد و مبلغان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نوشهر با تاکید بر اینکه تهذیب نفس و مبارزه با هوای نفس ریشه مبارزه با بسیاری از گرفتاری‌ها است، متذکر شد: تبیین و روشنگری، تهذیب نفس و پرهیز از دنیاگرایی و حضور در صحنه‌های عبادی، سیاسی و مناسبت‌های انقلابی از جمله راه‌های درمان بسیاری از بیماری‌های مهلک در جامعه است.

وی با تاکید بر مبارزه با تهاجم فرهنگی تصریح کرد: دشمن سعی دارد با تضعیف ایمان و اعتقادات مسلمانان و به‌ویژه جوانان، ناکارآمدی دین و نشان دادن چهره مسخ شده از اسلام و نشان دادن اسلام آمریکایی به‌جای اسلام ناب محمدی، تضعیف ولایت‌فقیه، جداسازی عرصه سیاست از دین و فاصله بین امام و امت و تیره نشان دادن انقلاب و دستاوردهای انقلاب تهاجم فرهنگی را در کشور ما ایجاد کند.

خطیبی در پایان گفت: مردم ما باید با تبعیت از رهنمودهای رهبر فرزانه و حکیم انقلاب با بصیرت و شناخت دشمن و تهاجم او و اقدام شایسته در مقابل دشمن به‌ویژه با خودسازی و خدمت به مردم با تهاجم فرهنگی به‌ بهترین شکل مبارزه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها