نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: استقلال اقتصادی عامل ایستادگی در مقابل دشمن است چراکه اقتصاد مقاومتی بهترین راهبرد اجرایی برای استقلال اقتصادی کشور است.
کد خبر: ۸۵۳۵۶۸۲
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
محمد ابراهیم رضایی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات صنعتگران و معدنکاران خمین اظهار داشت: دولت باید روند حمایت از تولیدکنندگان را به‌صورت مشخص انجام دهد چراکه تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش صنعت سربازان خط مقدم صیانت از اقتصاد کشور هستند و بایستی حمایت جدی و مؤثر از آنها انجام شود.

وی افزود: استان مرکزی استانی صنعتی بوده و تنها راه برون‌رفت از شرایط فعلی کشور و تضمین آینده اقتصاد در فرمایشات مقام معظم رهبری ذکر شده و تمامی بخش‌ها وظیفه دارند برمبنای نقشه راه ترسیم شده توسط معظم‌له، حمایت از تولید داخلی و توجه به محصولات تولید داخل را به بهترین شکل اجرائی کنند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر اقتصاد کشور به مدیرانی توانمند نیازمند بوده تا در این شرایط مشکلات را برطرف کنند و ما دیگر نباید نگران باشیم و سعی کنیم این وضعیت را به بهترین فرصت تبدیل کنیم.

رضایی با بیان اینکه اقتصاد وابسته به نفت به‌عنوان نقطه آسیب پذیر کشور است، گفت: دشمنان همواره تلاش کرده‌اند از این راه به نظام ضربه بزنند و باید از تمامی فرصت‌ها برای اصلاح ساختار اقتصادی بهره برد.

وی افزود: به‌منظور اینکه شرایط موجود را بهبود بخشیم و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم باید شرایطی فراهم کرده تا بتوانیم از نفت جدا شویم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در استان موانع زیادی بر سر راه سرمایه‌گذاران وجود دارد که این موانع سبب دلسرد شدن آنان شده و مسئولان باید با سرمایه‎‌گذاران استانی مشارکت داشته باشند.

رضایی تصریح کرد: ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی رهبری به تمام دستگاه‌های کشور تکلیف اولویت‌دار است و برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه بایستی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور در راستای تولید نگاه ویژه‌ای شود.

وی افزود: همچنین واردات بی‌رویه و قاچاق کالا به کشور، سبب نگرانی و دغدغه فروش کالا و محصولات تولیدکنندگان شده که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

نماینده مردم خمین در مجلس با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرائی در سطوح مختلف برای رفع موانع تولید و حمایت از قشر مولد و تلاشگر کشور نباید از هیچ حمایتی دریغ کنند، گفت: با توجه به مشمولیت 13ساله معافیت مالیاتی صنعتگران خمین به‌سبب قرارگیری در ردیف مناطق کمتر توسعه یافته، مدیران ملزم به رعایت این مصوبه دولت برای پشتیبانی از صنایع و تولید در خمین هستند.

رضایی خاطرنشان کرد: امید است خدمات حاصل از این معافیت‌ها شامل همه مردم و تولیدکنندگان خمین نیز شود.

ارسال نظرات