خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)استان قزوین گفت: صلح امام حسن مجتبی (ع) نماد امر به معروف و نهی از منکر است و اگر صلح امام حسن مجتبی (ع) نبود از اسلام چیزی باقی نمی ماند.
کد خبر: ۸۵۳۵۶۷۵
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین در جمع کارکنان سپاه ناحیه امام سجاد(ع)قزوین به برکات امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و خاطر نشان کرد: اولین برکت امر به معروف ونهی از منکر این است که سود آن به جامعه می رسد ما هر روز ده ها منکر رامی بینیم و لی بی تفاوت هستیم و همین بی تفاوتی ها باعث می شوند که کل جامعه ضرر کنند.

 معبودی تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر این  واجب الهی، ثروت و سرمایه اصلی انسان است که از دیگر برکات آن است. براساس فرمایش خداوند متعال سرمایه اصلی انسان ایمان او است اگر انسان ها امر به معروف و نهی از را در جامعه اجراء کنند جزء  بهترین امت ها خواهند بود، در اصل امر به معروف و نهی از منکر تکمیل کننده ایمان است.

وی با اشاره به پیام صلح امام حسن مجتبی (ع) عنوان کرد: صلح امام حسن مجتبی (ع) امر به معروف و نهی از منکر است و اگر صلح امام حسن مجتبی (ع) نبود از اسلام چیزی باقی نمی ماند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین به علل صلح امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و اذعان داشت: علت صلح امام حسن مجتبی (ع) آن بود که یارانش به دنبال کیسه های زر معاویه رفته بودند و امام تنها مانده بود که اگر خواص کنار امام حسن (ع) بودند قطعا با سپاهی به جنگ با معاویه می پرداخت و کار پدر گرامیش را تکمیل می کرد.

معبودی در خاتمه خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که ما شیوه های امر به معروف و نهی از منکر را بلد نیستیم و باید از ائمه خود الگو بگیریم به طور مثال امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) در ایام نوجوانی وقتی دیدند وضو گرفتن پیرمردی غلط است به ایشان فرمودند ای پیرمرد ما وضو می گیریم شما ببینید وضو ی ما درست است یا نه که بعد از انجام وضو پیرمرد گفت آقا زاده ها شما وضویتان درست است من اشتباه می کردم.

 

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها