خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در شرایطی که عرصه ،عرصه جنگ نبوده، صلح آن امام بزرگوار(ع) یک نوع تاکتیک در راستای ساماندهی و سازماندهی وضعیت جامعه مسلمانان بوده است.
کد خبر: ۸۵۳۵۶۷۰
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: امام حسن بن علی(ع) از عابدین و زاهدینی بود که سیره عملی پیامبر اکرم(ص) در تمام شئون زندگی ایشان مشاهده  شده است.

وی ترس از خدا، یاد خدا در همه حال، رعایت حقوق مردم و شجاعت را از ویژگی های بارز آن حضرت(ع) برشمرد و افزود: بردباری این امام بزرگوار به اندازه ای بود که وقتی دشمنی که به قصد قتل ایشان آمده بود به دوستی با اخلاص و مومن تبدیل می شد.

صلح امام حسن (ع ) در راستای حفظ جان مسلمین بود

این مسئول بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) بعد از شهادت پدرش امام علی(ع) به مدت هفت ماه کشور را اداره کرد و با افرادی سست ایمان و دنیا پرست روبرو ش به طوری که در این راه، نه تنها از حکومت اسلامی دفاع کرد بلکه با درایت در مقابل دشمنان ایستاد.

این پژوهشگر پیدا شدن نیروهای خوارج، کراهت مردم از شرکت در نبرد با معاویه، عدم یاران مخلص را از مهمترین دلایل صلح آن حضرت با معاویه دانست و تصریح کرد: آن امام بزرگوار خواستار صلح و بیزار از جنگ بوده ولی بخاطر حفظ جان مسلمین تن به صلح با معاویه داده است.

معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه درگیری با معاویه و کشته شدن ایشان به دست لشگر دشمن، شکست خلافت مسلمانان محسوب می شد تصریح کرد: پس در چنین شرایطی  که عرصه ،عرصه جنگ نبوده، صلح آن امام بزرگوار(ع) یک نوع تاکتیک در راستای ساماندهی و سازماندهی وضعیت جامعه مسلمانان بوده است.

 

 

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها