به همت حوزه هنری و سازمان بسیج هنرمندان استان انجام شد؛
به همت حوزه هنری و سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان شب شعری به مناسبت میلاد فرخنده کریم اهل بیت حضرت امام حسن (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۵۶۰۶
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی چهارشنبه شب ،شب میلاد فرخنده کریم اهل بیت حضرت امام حسن (ع) در شب شعری با حضور جمعی از شعرای استان در سنندج، هنرمندان ومسئولین استانی برگزار شد، اظهار کرد: امام حسن اولین نوه وعزیزترین نوه پیامبراست و ولادت این امام همام موجب خوشحالی پیامبر مکرم اسلام و همه مسلمانان شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه به ماه مبارک رمضان و برکات این ماه اشاره کرد و بیان داشت: خداوند تبارک و تعالی تمام زمینه‌ها را برای رسیدن انسان به کمال در ماه رمضان فراهم ساخته است.

به گفته وی، خداوند دوست دارد همه انسان‌ها به کمال برسند و بسترهای لازم را برای این مهم فراهم کرده است.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به استعدادهای بی‌شماری که خداوند جهت رسیدن به سعادت به انسان‌ها ارزانی داده افزود: خداوند برای تمام انسان‌ها مسیر هدایت را نیز فراهم کرده است.

وی از قرآن به عنوان کتاب هدایت انسان‌ها در تمام زمان‌ها و دوران‌ها نام برد ‌و ادامه داد: قرآن برای تمام حوزه‌های زندگی انسان برنامه دارد و حرکت بر اساس الگوهای قرآنی سعادت دنیا و آخرت انسان را تضمین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: خداوند در کنار بسترهای وحیانی و آسمانی، سه ابزار قوی عقل، حس و چشم را در اختیار انسان قرار داده تا با استفاده از این ابزار مسیر حق را از باطل تشخیص داده و سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کند.

وی با بیان اینکه خداوند به انسان دل داده تا آنچه را با چشم و حس نمی‌تواند درک کند از این طریق به آن دست یابد، افزود: شعرا و عرفا نیز با بهره‌گیری از زبان دل شعرهای تاثیرگذاری را خلق کنند که تاثیرگذاری قابل توجهی دارد.

حسینی‌شاهرودی هنر را زمانی قابل ارزش دانست که در حیطه دل وارد شود و تصریح کرد: هنری که نتواند بر جان و دل انسان‌ها تاثیر داشته باشد به درد نمی‌خورد.

وی بیان واقعیات و شناساندن چهره‌های بزرگ دینی با زبان هنر از سوی هنرمندان به ویژه شعرا با توجه به رسا بودن زبان شعر را خواستار شد و گفت: استفاده از زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال برخی موارد که درک آن برای جامعه سنگین و سخت است، ضروری است.

گفتنی است، در این مراسم که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و سازمان بسیج هنرمندان در محل دفتر نماینده مقام معظم رهبری برگزار شده شاعران توانمند استان سروده های خود را در وصف امام حسن مجتبی قرائت نمودند.

در این مراسم همچنین از دو کتاب با عناوین "سلام ای ماه مادرزاد" سروده های علی احسان فریدونی که توسط حوزه هنری استان کردستان به چاپ رسیده بود و نسخه دیجیتالی کتاب "گل‌واژه‌های سرزمین مجاهدت‌های خاموش" مجموعه اشعار شاعران کردستانی به مناسبت کنگره پیشمرگان مسلمان کرد رونمایی شد.

ارسال نظرات