مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک گفت: تخفیف 6 درصدی نرخ سود تسهیلات حمایتی برای صادرکنندگان تصویب شد.
کد خبر: ۸۵۳۵۴۱۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از شاتا، علی وحدت خاطرنشان کرد: با تصویب هیأت مدیره صندوق، صنایع الکترونیک و پیشرفته در صورتی که اقدام به صادرات 30 درصد محصولات خود کنند مشمول تخفیف 6 درصدی در نرخ سود تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه الکترونیک خواهند شد.
وی گفت: این در حالی است که نرخ سود پرداختی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک به طور معمول ارزانتر از نرخ های سود نظام بانکی بوده و بر این اساس صنایعی که موفق به صادرات محصولات شان  شوند در سود تسهیلات حمایتی مشمول 6 درصد تخفیف مضاعف خواهند شد.
مدیر عامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک از صنایع تحت پوشش و حمایت صندوق خواست درصورت مبادرت به صادرات محصولات تولیدی مدارک و استعلام های گمرکی را به ارائه کرده و از تخفیف نرخ سود تسهیلات بهره مند شوند.
بر اساس این گزارش صندوق حمایت از صنایع الکترونیک تا سقف 30 میلیارد ریال به طرح های دارای توجیه اقتصادی و فنی تسهیلات می پردازد. نرخ سود تسهیلات صندوق بنا بر مختصات طرح 6 تا 18 درصد بوده و دوره بازپرداخت نیز تا 3 سال در نظر گرفته می شود.
صنایع مشمول حمایت شامل 7 گروه «صنایع ارتباطی»،«صنایع اتوماسیون»،«صنایع رایانه ای»،«صنایع الکترونیک نوری»،«صنایع قطعات الکترونیک»،«صنایع الکترونیک مصرفی»، و «صنایع الکترونیک کاربردی» هستند.
حسن روحانی رئیس جمهوری در آغاز سال جاری «تولید»،«صادرات» و «اشتغال» را به عنوان 3 محور مهم و اصلی برنامه های کشور اعلام کرد.
ارسال نظرات