جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) در شبكه های مختلف صدا و سیما با ارائه ویژه برنامه هایی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۵۳۹۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، پانزدهمین روز از ماه میهمانی پروردگار مصادف با ولادت امام حسن مجتبی (ع) است روزی كه به احترام كرامت، بخشش و جود آن بزرگوار روز اكرام نامیده شده است و بسیاری از برنامه های شبكه های رادیویی و تلویزیونی از عصر امروز چهارشنبه متبرك به نام امام حسن مجتبی (ع) می‌شود.
 
شبكه‌های تلویزیونی با برنامه‌های زنده و تولیدی خود از حرمین مبارك ائمه اطهار علیهما سلام مخاطبان خود را به جشن ولادت كریم اهل بیت دعوت می كنند و در میان برنامه‌های متفاوتی كه در نظر گرفته شده پخش موسیقی‌های شاد ،مدیحه سرایی، گزارش‌ها و وله‌های تصویری از مداحی مداحان اهل بیت درباره امام مجتبی (ع) و صحبت با كارشناسان مذهبی از جمله بخش هایی است كه در جدول پخش شبكه‌ها دیده می شود.
 
شبكه سه مستند تركیبی «مثل باران» به تهیه كنندگی سعید عباسی با موضوع انفاق را ساعت 1 بامداد روز پنجشنبه مصادف با سالروز ولادت امام جود و مهربانی پخش می كند . در این مستند انفاق های شبانه خیرینی كه به راه و رسم مولایشان در تاریكی های شبانه یتیم نوازی می كنند، به تصویر كشیده شده است. حجت الاسلام والمسلمین ماندگاران وغضنفری كارشناسان برنامه هستند.
 
شبكه آموزش ویژه برنامه «دست مهربان» را با حضور هنرمندانی چون رضا توكلی،رضا بنفشه خواه، شهروز ابراهیمی، مهدی صباحی، مهدی امینی خواه، بهنوش بختیاری، كیمیا گیلانی و... در روز ولادت كریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) روی آنتن می برد.
 
در این ویژه برنامه مجریانی همچون عبدالرضا امیر احمدی، جوشقانی، زهرا ركوعی (گوینده خبر)، ایمان موسوی، فاطمه رضاپور، وحید ایمانی، علی نیكزاد و امیر بابزاده (گوینده ورزشی) حضور دارند.
 
دریكی از آیتم های این برنامه ، خیری كه برای 30 نفر اشتغال ایجاد كرده است و خانواده معلولی كه خیرین برایشان خانه ای ساخته اند معرفی می شوند . در فواصل برنامه پیام حصیری، ایلیا منفرد، نیما نور محمدی،محسن توسلی و فرهاد یوسفی از خوانندگان برنامه اجرا می كنند.
 
ویژه برنامه «دست مهربان» به تهیه كنندگی نعمت مهدیانی و با مشارت بهزیستی شهریار پنجشنبه ساعت 20 از شبكه آموزش سیما پخش می شود.
 
رادیو برون مرزی ویژه برنامه ولادت با عنوان «در محضر كریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)» را برای ایم مناسبت آماده كرده است.
 
این برنامه به توصیف شخصیت امام حسن مجتبی (ع) از زبان حضرت رسول اكرم (ص) و همچنین تلاش های ایشان برای جاودان ماندن اسلام و ارزشهای ناب اسلامی خواهد پرداخت .
 
این ویژه برنامه از رادیوهای اداره كل شبه قاره و شرق آسیا و رادیوهای آسیای مركزی و قفقاز و رادیوهای اروپا و آمریكا پخش می شود.
 
رادیو سراسری معارف در آستانه ولادت كریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و هفته اطعام نیازمندان و اكرام ایتام، برنامه زنده«شبستان» را چهارشنبه و پنجشنبه 10و11 تیرماهپخش می كند.
 
این برنامه جایگاه تربیت در تكریم ایتام را بررسی می كند . در این برنامه، حجت الاسلام و المسلمین علی صدوقی، كارشناس علوم و معارف حدیث ،ضمن تبیین جایگاه تربیت در یتیم نوازی، به این پرسش‌ها كه آیا تكریم ایتام فقط تقبل هزینه های مادی است، یا به موازات تعهدات مالی، حمایت‌های عاطفی و تربیتی ایتام نیز مطرح است، پاسخ می دهد.
 
جُنگ معارفی «شبستان» كاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف است كه از ساعت 15: 23 به مدت 45 دقیقه از رادیو سراسری معارف پخش می شود.
 
شبكه پویا مجموعه انیمیشن «زهره و زهرا» و «قصه‌های آسمانی» را در روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) ساعت 9 ،11 صبح و 20 با موضوع مرد مهربان و حق همسایه پخش خواهد كرد.
 
«زهره و زهرا» به كارگردانی مرحومه ایمان شكری، هلن متقیان، شهین قبادزاده و مریم اشرفی، یك مجموعه تلویزیونی انیمیشنی است كه در هر قسمت آن به یك نكته تربیتی پرداخته و در آن به یكی از فرمایشات معصومین (ع) اشاره می‌شود . زهره شخصیت اصلی این مجموعه است. زهرا نیز با مادرش در همسایگی آنها زندگی می‌كنند. آنها دوستان خوبی هستند و همدیگر را خیلی دوست دارند و گاهی مسائل را با كمك هم حل می‌كنند.
 
مجموعه‌ انیمیشنی «قصه‌های آسمانی» با موضوع مرد مهربان و حق همسایه ساخته شده است.
 
در این انیمیشن بخشی از زندگی امام حسن مجتبی (ع) و نحوه برخورد ایشان با مسائل اطرافشان به تصویر كشیده می‌شود و از این طریق راه و رسم زندگی آن امام به كودكان آموزش داده خواهد شد.
 
مجموعه‌ انیمیشنی «قصه‌های آسمانی» به كارگردانی علی‌رضا فرمانی و نویسندگی مهرداد رجبی در مركز پویا نمایی صبا تولید شده است. 
ارسال نظرات