صفارزاده:

بسيج در كمك به ورزش جانبازان و معلولان پيشرو است

نائب رئيس فدراسيون جانبازان و معلولان گفت: بسيج يكي از نهادهاي پيشرو در كمك به ورزش جانبازان و معلولان است.
کد خبر: ۸۵۳۵۳۰۸
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان ورزش بسيج، در نشست امضاي تفاهم نامه همكاري سازمان ورزش بسيج و فدراسيون جانبازان و معلولان، علیرضا صفارزاده، نایب رئیس فدراسیون در خصوص تنظیم این تفاهم نامه های همکاری گفت: با توجه به اینکه افراد دارای معلولیت بیش از 5 درصد جامعه آماری کشور را دربر می گیرند و از آنجا که بحث ورزش برای این عزیزان امری حیاتی است، توسعه ورزش جانبازان و معلولین و فراهم آوردن زیرساخت های مورد نیاز آن از عهده چند سازمان و نهاد خارج است و عزمی ملی را طلب می کند.

وی افزود: به دنبال تحقق این شعار که توسعه ورزش جانبازان و معلولین نیازمند عزم ملی و همکاری کلیه دستگاهها است، و از آنجا که به زودی آیین نامه تصویب شده در شورای فرهنگی عمومی به مرحله ابلاغ می رسد، بر آن شدیم تا با همکاری دو سازمان ورزش بسیج و بسیج ورزشکاران اقدامات مشترکی را انجام دهیم.

صفارزاده خاطر نشان کرد: البته این دو سازمان، همواره پیشرو بودند و قبل از ابلاغ آیین نامه شورای فرهنگ عمومی کشور، همکاری خود را برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین اعلام کردند.

نایب رئیس فدراسیون گفت: این دو تفاهم نامه در سه محور اصلی ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و مسائل فرهنگی تنظیم شده و امیدواریم بتوانیم گامهای موثری را در این خصوص برداریم.

در ادامه نشست نيز محمود خسروی وفا، رئیس فدراسیون ضمن ابراز خرسندی از امضای این دو تفاهم نامه گفت: در مجموع امضای تفاهم نامه با سازمان ها و نهادهای مختلف به ما کمک می کند تا از ظرفیت های موجود در بحث تقویت و توسعه ورزش جانبازان و معلولین بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: مهم ترین اقدام در تنظیم تفاهم نامه ها، توسعه ورزش همگانی است که اگر این اتفاق بیافتد، میوه آن توسعه ورزش قهرمانی نیز خواهد بود.خسروی وفا افزود: در ورزش قهرمانی چالش هایی وجود دارد که با اقدامات فرهنگی مرتفع خواهد شد و بحث توسعه فرهنگ در ورزش باید به موازات سایر اقدامات پیش برود و اساسا هر اقدامی بدون کار فرهنگی ابتر است.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین خاطر نشان کرد: از معلولیت نمی شود فرار کرد و ممکن است هر فردی به دلیل حادثه، بیماری و عوامل دیگر دچار معلولیت شود. اما مهم این است که معلولیت پایان راه نیست و باید با برنامه ریز های سازمان های ذیربط، مناسب سازی شهری و استفاده از فرصت های قانون جامع حمایت از حقوق معلولین، از توانمندی افراد دارای معلولیت استفاده کرد و استعدادهای نهفته آنها را به مرحله شکوفایی رساند.

همچنين داوود آذرنوش، رئيس سازمان بسیج ورزشکاران در پایان نشست خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهم نامه همکاری میان فدراسیون و سازمان بسیج ورزشکاران، این سازمان در خصوص مباحث فرهنگی  پیش روی جامعه ورزش جانبازان و معلولین، اقداماتی را انجام خواهد داد.

وی در این خصوص افزود: برگزاری جشنواره های فرهنگی، کنگره های یادبود ورزشکاران جانباز و معلول، راه اندازی کاروان های راهیان نور ویژه ورزشکاران جانباز و معلول،برگزاری دوره های بصیرت و ارتقا سطح اخلاق در میان ورزشکاران، برخی از محورهای مورد نظر و پیش بینی شده در این تفاهم نامه است.

آذرنوش تصریح کرد: البته مراتب اخلاقی ورزشکاران جانباز و معلول به مراتب متفاوت و بالاتر است، اما آنها نیز به حضور نشست های اخلاقی نیاز دارند و فدراسیون پیش از این نیز به این مطلب توجه نشان داده و اقدام کرده است و ما نیز به سهم خود آنچه در توان داریم در این خصوص انجام می دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار