فرهادی در نشست مشترک با مسئولان بسیج دانشجویی مطرح کرد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با مسئول سازمان بسیج دانشجویی و مسئولان بسیج دانشجویی برخی از دانشگاه‌های تهران، بر مشارکت هرچه بیشتر اعضای تشکل‌های دانشجویی در انجام برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۳۵۲۹۲
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با رئیس سازمان بسیج دانشجویی و مسئولان بسیج دانشجویی برخی از دانشگاه‌های تهران، بر مشارکت هر چه بیشتر اعضای تشکل‌های دانشجویی در انجام برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تاکید کرد.

فرهادی در این دیدار با بیان اینکه نشست مسئولان وزارت علوم با اعضای تشکل‌های دانشجویی باید بیش از این صورت پذیرد، اظهار داشت: برای من جلساتی که با حضور دانشجویان برگزار می‌شود، همیشه خوشایند و دلپذیر بوده است زیرا دیدگاه‌ها و انتقادات و دلبستگی‌ها و اعتقادات این عزیزان همیشه از سر دلسوزی و خیرخواهی بوده است ولی متاسفانه گرفتاری های کاری کمتر اجازه اینگونه نشست‌ها را به ما می‌دهد.

وزیر علوم در ادامه با ارائه گزارشی از روند پیشرفت علمی کشور گفت: روند پیشرفت علم در کشور نه تنها کاهش نیافته، بلکه در بسیاری از علوم با کشورهای پیشرفته جهان رقابت می‌کنیم که گزارش آن را به خدمت مقام معظم رهبری هم ارسال کرده‌ایم.

فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور گفت: امسال برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاهی ردیف بودجه مستقلی اختصاص داده‌ایم و در کنار آن، شبکه آزمایشگاه‌های مرجع را راه اندازی کرد‌ه‌ایم تا مراکز آموزش عالی بتوانند به راحتی از امکانات آزمایشگاهی یکدیگر استفاده کنند.

وزیر علوم در خصوص دانشگاه‌های نسل سوم و کار آفرین گفت: ما برای رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم و کار آفرین باید برنامه‌ها و رشته‌های تحصیلی دانشگاهی را بازبینی و بازنگری کنیم تا این رشته‌ها حالتی کار آمد و کاربردی داشته باشند و همچنین در این راستا رشته‌هایی که در دنیای امروزی دیگر کاربردی ندارند، حذف کنیم.

فرهادی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر ارتقای کیفیت آموزش عالی کشور تاکید فراوان داشته‌اند، گفت: در این راستا طرح آمایش آموزش عالی مراحل پایانی خود را می‌گذراند و پس از تصویب این طرح مواردی از قبیل پذیرش دانشجو ،  ارائه خدمات، بودجه و سایر امکانات دانشگاه‌های کشور بر اساس پتانسیل، استعدادها و امکانات مناطق مختلف کشور انجام می‌شود.
وی همچنین افزایش پذیرش دانشجویان خارجی را از دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت : هم اکنون 21 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند که این میزان باید به 20 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های کشور افزایش یابد که البته اولویت پذیرش با کشورهای مسلمان، دوست و همسایه است.

وزیر علوم در پایان سخنان خود با تاکید بر بها دادن بیشتر به دانشگاه‌های کاربردی همچون فنی حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی در خصوص بازبینی آئین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی و گسترش ارتباط دانشگاه‌ها با بخش صنعت توضیحاتی ارائه کرد .

گفتنی است در این دیدار مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران دیدگاه های خود در خصوص مسائل علمی، فرهنگی دانشگاه‌ها را با وزیر علوم در میان گذاشتند و ضمن تشکر از برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو و کاروان های راهیان نور، برای همکاری و مشارکت در تمامی برنامه‌های دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند.

ارسال نظرات