بیست و یکمین جلسه هم‌اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش، در حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۵۲۸۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، بیست و یکمین جلسه هم‌اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش، در حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 در این جلسه که با محوریت معنویت و تأثیر آن در دوران دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین شعبانعلی صالحی نسب معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش و جمعی از پیشکسوتان ارتش در دوران دفاع مقدس برگزار شد، این نقش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

در این جلسه آل هاشم ضمن خوش آمدگویی به یادگاران هشت سال دفاع مقدس و تبریک ولادت کریم اهل بیت، امام حسن(ع) و نیز گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 نفر از یاران بزرگوار ایشان، به 6 تیر سالروز ترور نافرجام مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: خواست خدا این بود که معظم له از شر این ترور نافرجام محفوظ مانده و سایه پربرکتشان بر سر ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مستدام بماند و رهبری نظام اسلامی را بعد از ارتحال امام بر عهده بگیرند و امروز بعد از 27 سال از ارتحال امام، انقلابمان با همان صلابت امام (ره) توسط مقام معظم رهبری هدایت می شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه به تشریح نقش معنویت در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: در آن دوران هر یگانی که معنویت بیشتری داشت، از توان رزمی بالاتری برخوردار بود.

وی همچنین با بیان اینکه حضور روحانیت در دفاع مقدس باعث ارتقای روحیه معنویت در رزمندگان ما می شد، افزود: انجام فعالیت های گسترده معنوی و فرهنگی مانند زیارت عاشورا، نمازهای جماعت و .... توسط روحانیون باعث ارتقای روحیه رزرمندگان ما می شد. در حال حاضر نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای همان روحیه معنوی بوده به نحوی که در مسابقات قرآن در سطح نیروهای مسلح داخلی و ارتش های کشورهای اسلامی همیشه دارای رتبه برتر بوده و در مراسم های مختلف مذهبی مانند اعتکاف و سوگواری حضرت سید الشهدا و ... نیز حضوری مستمر و پربار دارد.  

در این جلسه، همچنین پیشکسوتان دفاع مقدس به نقش معنویت در روزهای پرافتخار جبهه و جنگ پرداخته و خاطراتی را در این زمینه بیان کردند.

در پایان نیز از سرهنگ اعوانی از کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که نقش موثری در ثبت و ضبط خاطرات کارکنان و رزمندگان ارتش در دوران دفاع مقدس داشته و تاکنون چندین کتاب از وی در این زمینه به چاپ رسیده، با اهدای لوح تقدیر توسط ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تجلیل شد.

ارسال نظرات