طومار گزاره برگ ملی با میلیون‌ها امضای ایرانیان صبح امروز تحویل وزارت خارجه شد.
کد خبر: ۸۵۳۵۲۸۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، طومار گزاره برگ ملی امضا شده توسط جمع کثیری از اقشار مختلف ملت ایران که در 6 بند تهیه و تدوین شده است، دقایقی قبل در مقابل وزارت خارجه، تحویل محسن کاظمی نماینده ویژه قائم مقام وزیر شد.

گزاره برگ ملی در حمایت و تقویت تیم مذاکره کننده کشورمان است که 7 خرداد ماه با امضای خانواده شهدای هسته ای و بیش از 17 هزار حقوقدان رونمایی شده بود.

این طومار روز گذشته با حضور جمعی از مردم تهران در میدان آزادی به نمایش درآمد.

این در حالیست که مذاکرات هسته ایران و 1+5 شب گذشته در وین برای رسیدن به توافق نهایی به مدت یک هفته تمدید شد.

متن گزاره برگ ملی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
تعالی و پیشرفت کشور در سایه ی اسلام و تامین امنیت، رفاه و آسایش مردم از اهداف همیشگی نظام اسلامی است.
همه می دانیم که امروزه پیشرفت کشور ها در ابعاد مختلف و تامین رفاه مردم از جمله در تولید انرژی پاک و سالم،افزایش محصولات کشاورزی، رقابت پذیری تولیدات صنعتی، درمان بیماری های صعب العلاج، توسعه سلامت و بهداشت و دستیابی به علوم و فناوری های نو  و ... مستلزم در اختیارداشتن فناوری هسته ای است.
ملت ایران با هوشمندی این نیاز را درک کرد . نخبگان و دانشمندان زیادی دست بکار شدند و با وجود تمامی تحریم های علمی و فنی و اقتصادی با خون دل های فراوان ، هزینه های زیاد و تقدیم شهدایی بسیار ارزشمند بالاخره به این فناوری دست یافتیم.
مستکبران حسود و تمامیت خواه که نمی توانند پیشرفت ملت ها را ببینند در صدد سنگ اندازی برآمدند و اقدامات ظالمانه ای را علیه ملت ایران تدارک دیدند تا راه را بر پیشرفت ما ببندند. صدور قطعنامه های مکرر ، اعمال تحریم های غیر قانونی و ترور دانشمندان هسته ای از جمله این مظالم است.
رهبری هوشیار و حکیم انقلاب اسلامی با نرمش قهرمانانه برای اتمام حجت به دشمنان و از بین بردن بهانه های آنان مسیر مذاکره را گشودند . اما 12 سال مذاکره و گفتگو و باز گذاشتن درب مراکز هسته ای به روی انواع نظارت ها و کنترل ها و دادن انواع امتیازات تا کنون ثابت کرده است که دشمن به دنبال حل مسأله نیست و اهداف دیگری در سرمی پروراند.
عهدشکنی های مکرر آمریکا در طول مذاکرات هسته ای بویژه طی دوسال گذشته همچنین در قرارداد الجزایر، در مذاکرات مربوط به افغانستان و عراق و معاهدات آمریکا با دیگر کشورها مثل لیبی، کره شمالی تعهدات تجاری با چین و حتی قرارداد سالت 2 با روسیه ثابت می کند. همانگونه که بارها و بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس محترم جمهور و وزیرخارجه رسماً اعلام کرده اند آمریکا عهد شکن و کاملاً غیر قابل اعتماد است.
آنها حتی در مذاکرات اخیر هم نارو زدند و با وجود اینکه هیئت ایرانی با صرفنظر کردن از بعضی حقوق امتیازات مهمی را به آنها داد، آن نمک نشناس ها با انتشار گزاره برگ آمریکایی زیر همه توافقات زدند و همانطور که وزیر خارجه ایران گفت: فکت شیت آمریکایی دروغ است.
این واقعیت های غیر قابل انکار ایجاب می کند که همیشه مراقب حیله آمریکای عهد شکن باشیم. آنها بارها نشان داده اند که اگر در قراردادی امتیازات را بدهیم و دریافت امتیازات متقابل را به شرط و شروط و یا زمان آینده موکول کنیم، قطعاً زیر تعهد خود خواهند زد لذا تنها راه اطمینان بخش این است که تبادل امتیازات بین طرفین همزمان باشد و به آینده و شرط و شروط موکول نشود.
 در همین ارتباط و برای اطمینان از نتایج مذاکرات ما وظیفه خودمان می دانیم که گزاره برگ ملی خود را در مقابل گزاره برگ جعلی آمریکا منتشر کنیم تا همه مردم جهان واقعیت را بدانند و معلوم باشد که اگر مذاکرات به نتیجه نرسید مقصر آمریکاست.
ما ملت ایران با تأسی به رهبر حکیم خود و با تاکید بر مواضع صریح دیگر مقامات عالی کشور  با انتشار این گزاره برگ ملی، شرط هرگونه توافق هسته ای را رعایت اصول زیر می دانیم:
اصل یک: تمام تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و همزمان با امضاء توافقنامه کاملاً لغو(نه تعلیق) شود.
اصل دوم: دستاوردهای هسته ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود.
اصل سوم: هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای و هیچ محدودیتی برای دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد.
اصل چهارم: هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود.
اصل پنجم: هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی پذیرفته نیست.
اصل ششم: توافق هسته ای باید بازگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.
ما اعلام می داریم منافع و عزت کشور و شش اصل فوق باید در توافقنامه هسته ای رعایت شود وگرنه مصداق توافق بد است و یک قرارداد تحمیلی، استعماری و غیرقانونی و نامشروع است و هیچ کس از طرف ملت ایران اجازه امضای قراردادی بدون رعایت اصول 6 گانه فوق را ندارد.»

ارسال نظرات