دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان افغانستان را بزرگ‌ترین تولید کننده تریاک و دومین تولیدکننده حشیش دانست و افزود: پس از صنعت اسلحه، نفت و توریسم، مواد مخدر چهارمین تجارت غیرقانونی در جهان است.
کد خبر: ۸۵۳۵۲۵۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، محمدحسین شاهکویی در همایش تجلیل از فعالان حوزه درمان، نظارت و آموزش اعتیاد که در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء رشت برگزار شد اعتیاد را یکی از بحران‌های اصلی جامعه بشری دانست و اظهار کرد: پس از بحران فقر، رشد جمعیت، نابودی محیط زیست، اعتیاد چهارمین بحران اصلی جامعه بشری است.

وی با تاکید بر مقابله با این پدیده خانمان‌سوز گفت: مقابله با اعتیاد باید همراه پیشگیری و درمان باشد و برای رسیدن به هدف نیز باید برنامه اقدام داشته باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای درگیر با اعتیاد است گفت: یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور وجود دارند.

وی با بیان اینکه 10میلیون قاچاقچی حرفه‌ای در دنیا به جهت درآمد گزافی که از این راه غیرقانونی بدست می‌آوردند فعالیت می‌کنند گفت: هر فعالیت، تلاش و سازندگی در وضع جامعه امروز بواسطه حضور در جهاد بزرگ است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان، رویکرد جدید دولت در مقابله با اعتیاد را مشارکت و اجتماعی کردن آن دانست و گفت: 5میلیون و 500 هزار خانواده درگیر موضوع مواد مخدر هستند و 55 درصد آمار طلاق ناشی از مواد مخدر است.

شاهکویی، آموزش را بهترن راهکار برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد عنوان کرد و گفت: آموزش در ارتقاء و داشتن جامعه‌ای سالم و پایدار، اصلی مهم و حیاتی است.

وی آموزش از سنین ابتدایی و آگاه‌سازی والدین از اثرات مخرب مصرف مواد مخدر را یکی از الویت‌های مهم در جامعه امروز خواند و افزود: کاهش تقاضا از وظایفی است که در بحث درمان، نظارت و آموزش موثر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان افغانستان را بزرگ‌ترین تولید کننده تریاک و دومین تولیدکننده حشیش دانست و افزود: پس از صنعت اسلحه، نفت و توریسم، مواد مخدر چهارمین تجارت غیرقانونی در جهان است.

شاهکویی با اشاره به ترفندهای دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و خارج کردن جوانان از صحنه یادآور شد: استکبار جهاین پس از ناامیدی در موضوعات سیاسی، در بحث اجتماعی و با هدف فروپاشی نظام خانواده ورود کرده است که نیازمند هوشیاری خانواده و مسئولین است.

ارسال نظرات