رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان چهارمحال و بختیاری گفت:‌ فراخوان برای تمدید کارت عضویت و سطح بندی مداحان مرکز استان از روز شنبه ششم تیرماه آغاز می شود
کد خبر: ۸۵۳۵۱۸۹
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با فرخنده میلاد سبط اکبرحضرت امام حسن مجتبی علیه السلام جمعی از مداحان و شاعران آیینی برادر و خواهر شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان با نماینده ولی فقیه دراستان چهارمحال وبختیاری دیدار کردند.

رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان چهارمحال وبختیاری با اعلام این خبر گفت: این دیدار روز سه شنبه نهم تیرماه در آستانه ولادت با سعادت کریم اهل بیت عصمت و طهارت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار شد.

حمیدرضاتوسلی افزود: این مراسم معنوی از 3 سال گذشته با دیدار پیشکسوتان و پیرغلامان سراسر استان ، با استقبال پرشور مداحان و شاعران آیینی استان برگزارشد و امسال نیز جمعی از خواهران مداح و شاعر آیینی ، دراین دیدار حضور داشتند.

وی،تلاوت آیات نورانی قرآن مجید ،خیرمقدم گویی ، ارائه گزارش ، شعرخوانی و مولودیه خوانی 10 نفر از مداحان وشاعران آیینی ، بهره مندی از رهنمود های نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه شهرکرد،اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء وضیافت افطار را از جمله برنامه های اجرایی این روز عنوان کرد.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان، به شناسایی و صدور کارت عضویت برای مداحان وشاعران آیینی استان اشاره کرد و ادامه داد: مقدمات لازم برای مرحله دوم صدور کارت شناسایی مداحان استان فراهم شده است.

نماینده بیناد دعبل خزاعی در استان از تمدید کارت عضویت و سطح بندی مداحان و شاعران آیینی خبر داد و گفت: کار فراخوان برای تمدید کارت عضویت و سطح بندی مداحان مرکز استان از روز شنبه ششم تیرماه آغاز می شود و سپس سایر شهرستان ها ای اقدام صورت می گیرد .

توسلی به تشکیل جلسات خانه مداحان اشاره کرد افزود: با هماهنگی به عمل آمده روزهای سه شنبه اول هرماه (در فصل تابستان از ساعت 18) جلسات خانه مداحان در مرکز استان با حضور مداحان و شاعران آیینی استان برگزار خواهد شد.

رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان به برنامه های آموزشی مداحان اشاره کرد و افزود:با صدور مجوز و راه اندازی کلاس های آموزشی در سطح استان جمعی از خواهران و برادران برای شرکت درکلاس ها به مراکز آموزشی معرفی می شوند.

توسلی به اقدام ارزشمند بسیج مداحان در برگزاری کلاس های مداحی در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: با تعامل بسیار خوب بسیج مداحان استان،برادران و خواهران مداح در کارگاه آموزش مداحی که هر هفته روزهای یکشنبه با حضور اساتید برجسته کشور بصورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود شرکت می کنند و از هفته آینده نیز قرارشد مداحان یکساعت قبل از آغاز ویدئو کنفرانس اجتماع ، تا حضور یکی از پیشکسوتان به قرائت ادعیه و مداحی پردازند.


ارسال نظرات