خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین:

رمضان زمانی مناسب برای اشاعه امر به معروف و نهی از منکراست

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین اظهار داشت: ماه رمضان زمانی مناسب برای اشاعه امر به معروف و نهی از منکراست .
کد خبر: ۸۵۳۵۱۲۲
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین در مراسم نشست اخلاقی سپاه ناحیه امام سجاد(ع)قزوین به اهمیت ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: خداوند سفره ای دارد که نه چشم انسان آن را دیده و نه گوش انسان آن را شنیده است و خیلی بالاتر از ذهن انسان است کنار این سفره نمی شینند مگر کسانی که روزه گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: روزه (صوم) غیر از امساک است، امساک یعنی نخوردن از اذان صبح تا اذان مغرب در واقع به معنی خودداری کردن است ولی صوم یعنی اینکه اعضاء و جوارح انسان روزه باشد و منظور پیامبر(ص) در روایت بالا کسانی هستند که روزه واقعی می گیرند.

حجت الاسلام معبودی یادآور شد: ماه مبارک رمضان همانند دانشگاهی است که خداوند متعال و ائمه(ع) اساتید آن و انسانهای روزه دار دانشجویان آن هستند که در پایان ماه رمضان بعضی از دانشجویان مشروط می شوند و بعضی ها هم قبول شده  و مدارک بالاتر را دریافت می کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین به حدیثی از پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: اگر مومن می دانست در ماه مبارک رمضان چه حقایقی نهفته است از خدا می طلبید که ماه مبارک رمضان یک سال باشد تا از این فرصت جهت قرب به خداوند استفاده کند.

 وی تأکید کرد: یکی از درس های ماه مبارک رمضان، امر به معروف و نهی از منکر است که این فریضه مهم از مهمترین واجبات الهی است که معمولا در بین ما مغفول است.

 حجت الاسلام معبودی به سخن شهید مطهری در خصوص امر به معروف و نهی ازمنکر اشاره کرد و عنوان کرد: ما انسان ها در بحث امر به معروف و نهی ازمنکر یک پرونده سیاهی داریم و در این زمینه کوتاهی می کنیم. اگر به این واجب الهی عمل می شد امروزه گروهی به نام داعش پدید نیامده بود.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین اظهار داشت: خداوند در سوره عصر می فرماید قسم به عصر که انسان ها در حال زیان هستند مگر کسانی که ایمان آورده اند و تواصی به حق و صبر می کنند در واقع امر به معروف ونهی از منکر می کنند.

 

4001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها